fadder till odöpt barn??
Vår son döptes i kyrkan , och vi valde faddrar till honom, Men när vår dotter inte döptes, så blev det inga faddrar..Hur gör man där? Vi vill ha faddrar där med, men hur funkar det????? Vart anmäler man det??
Vår son döptes i kyrkan , och vi valde faddrar till honom, Men när vår dotter inte döptes, så blev det inga faddrar..Hur gör man där? Vi vill ha faddrar där med, men hur funkar det????? Vart anmäler man det??
vad kommer dessa faddrar att ha för funktion?
döper man inte "behöver" man ju inga faddrar - men ni kan ju välja faddrar själv om ni vill, men det är ju inget som anmäls någostans, det är ju inte av intresse för någon annan att veta.......
Faddrar är ju egentligen inget "officiellt" på så sätt... Alltså det är väl enbart i kyrkans egna papper som faddrarna registreras, men inte hos några officiella myndigheter. Så, jag tycker ju att om ni vill ge faddrar till er dotter så utnämner ni bara faddrar själva till henne, inget mer med det.
Vill ni dock att det ska vara mer "officiellt" på nåt sätt, så kan ni ju nog döpa er dotter nu då hon blivit lite äldre också, inga problem.
Vi har inte döpt vår sån utan höll en namngivningsfest till honom istället. Han fick två faddrar och de är inte anmälda eller registrerade någon stans, men nog är de riktiga faddrar för det!
Jag är fadder/gudmor till båda mina syskonbarn fastän de inte är döpta i kyrkan. Och det går så bra så.
tack för era svar.