• thisismylife0

Barnkläder med amerikanska storlekar?

Funderar på att buda på lite barnkläder på ebay (ny passion ) Men vet inte alls hur jag ska översätta storlekarna. Vet någon vad 74/80 är för storlek i USA?
    Mycket tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Barnkläder med amerikanska storlekar?
  • puh fantast

Det låter ju intressant. Finns säkert en hel del annorlunda där.
    Vet inte hur storlekarna är, men brukar de inte skriva i månader tex. 12m = 1 år. Men jag är inte säker.
    Hur är det med frakten därifrån, är det dyrt?

• missteddy

står det inga mått? då kan du mäta på dina kläder som du har ! oftas är usa storlekar lite större allafall på vuxenkläder

• missteddy

en inch är väl 2,25 cm om jag inte minns helt fel

• missteddy

frakten är inte så dyr tycker jag allafall det är tullavgiften som kostar jag köpte ett par snickarbyxor därifrån och betalade ca 8-9 dollar med frakt och tullavgiften

• kittykat

Storlekarna brukar vara 0-3 manader, 3-6, 6-9, 9-12, osv. Om det bara star 3 manader sa betyder det 0-3 for det mesta. Sen vad 0-3 betyder, det kan vara olika mellan marken, men det brukar sta pa deras hemsidor. Ska se om jag inte kan hitta lite info...

carters (cm & inches): www.carters.com/Help/SizeChart.aspx

gymboree (i cm): www.gymboree.com/our_company/help_template_sizechart.jsp%3C%3Efolder_id=754663&bmUID=1136136547620&contentType=cm#nbapp

Children's place: www.childrensplace.com/webapp/wcs/stores/servlet/Help&langId=-1&catalogId=10001#Products1

Gap: www.gap.com/customerService/info.do&mlink=,526531&clink=526531

Det brukar sta pa hemsidan for foretaget, under Help eller Customer Service eller liknande, titta efter Size Charts.

• Nane

Jag handlar massor från Ebay.com och jag älskar det!

Det är som vissa här redan säger, att deras babystorlekar är i antal månader. Men när jag beställde Ralph Lauren kläder för nån månad sen så köpte jag i 12M trots att min dotter bara är 4 månader men det är helt lagom(hon vägde då ca 7410g och var 64cm). Så jag skulle snarare rekommendera att köpa några storlekar för stort istället för precis lagom, det är ju bättre att de får ev växa i något istället för att det är för litet.

En inch är 2,54.

Lycka till!

• missteddy

fel av mej ang cm det är 2,54 cm på en inch

• thisismylife0

Tack för alla svar. Ska kolla runt och se om jag hittar nåt kul nu. Man tjänar i vilket fall betydligt från att handla här hemma.

• Autumn

Köpte en massa då jag var i usa och det skiljer massor mellan olika märken. Sedan så av det jag köpt så tror jag att inget av det jag köpte i storlek 3-6månader skulle passa en normal 6 månaders bebis. Nu är min 6 månader idag, men han är född 12v för tidigt så han kan med gott samvete växa ur dom kläderna redan nu (har redan laggt undan en del som blivit för litet). Tycker inte riktigt att tillverkarnas storleksrekommendationer hjälper. Jag skulle be säljaren mäta plaggen eller köpa minst ett storleks-intervall större. Lycka till!

• missteddy

någon som handlat mycket från ebay jag hittade jätte söta sängkläder idag när jag var in men de skickas bara i usa kan man få säljaren att skicka ändå eller är det kört

• Moomin

Ralph Lauren har små storlekar, Gap har typ normalstorlekar, Tommy Hilfigers är stora.

storlekarna är ofta 0-3 mån osv som någon redan sagt 12 m=1 år. Sen börjar 2T =2år , 3T=3år osv.

Skall du ha 74/80 så köp 9-12 mån

• LottaRos

Köp större storlek än du tror att du behöver!

När mina pojkar var 11 mån fick de kläder i stl 18 months - det var nästan för litet redan...
    Nu är de nästan 2 år o använder kläder i storlek 3T (3 år)!

• Pallas

Min erfarenhet är att amerikanska barnstorlekar är små. Min lille, smale kille som är född två månader för tidigt har hela tiden behövt större kläder än vad storlekarna angivit. Min yngste är 6½ månad och också smal men lång. Han har redan växt ur 9-månaderskläderna och vi har fått gå upp på 12 månader.

• Nane

missteddy: Jag tror det ar kort men du kan ju alltid maila saljaren och fraga.

Svar på tråden Barnkläder med amerikanska storlekar?