Hur många kalorier behöver man äta vid amning?
Ja, hur många kalorier är vettigt vid amning? Vill inte äta för mycket för jag vill komma i form igen. Vill ha en siffra att förhålla mig till. Har googlat men inte hittat något vettigt.
Ja, hur många kalorier är vettigt vid amning? Vill inte äta för mycket för jag vill komma i form igen. Vill ha en siffra att förhålla mig till. Har googlat men inte hittat något vettigt.
Vikt väktarna har soeciellt program för ammande. Toppbra! Kan tyvärr inte svara på hur mkt kalorier det handlar om (man räknar ju poäng där) men grunden i deras program är kalori in/ut på hälsosamt sätt.
Jag åt som en häst, det var lagom.
Allvarligt talat, hoppa alla onödiga och tomma kalorier och ät bra mat så slipper du hålla på att räkna...
Riktvärdet är ca 500 kcal om dagen
Jag gick inte ner ett gram när jag ammade. Men, när jag började viktväktarnas program som är anpassat för de som ammar (både helammar o delammar) då gick jag ner, och åt massor.
Hm, jag kanske ska satsa på att börja med Viktväktarnas program... Tack för era svar!
Fast äter man så man täcker upp det extra dagsbehovet är det klart att man inte går ner :)
För att gå ner ska man förbruka fler kcal än man stoppat i sig, enkel matematik!
Tror att det är ganska individuellt hur mycke kalorier man ska äta, vissa kan ju äta hur mycket som helst o gå ner men andra kan inte äta hur mycket som helst. Jag tyckte att jag stannade i vikt och sen helt plötsligt gick jag ner 1, 2 kilon. Lycka till!!
En tjej behöver ca 2000 kcal per dag (beror lite på längd och vikt) sen läger du på 500 kcal för det är vad HELamningen förbränner extra per dag så att säga.
2500 kcal per dag lite beroende på hur aktiv du är
Tips, gå in på matdagboken.se skriv in längd och vikt så ser du ditt rekomenderade kaloriintag. Tänk på att ALDRIG bantya då du ammar. Gifter går ut i kroppen när fett frigörs och förs över till barnet via bröstmjölken