• Annatingeling

Erfarehet av Viking vinterkängor för barn

Hej, idag har vi inhandlat ett par Viking Hemsedal till vår 2,5 åring på Intersport. Vi köpte först ett par McKlinley men vid närmare syning så bytte vi till Vikingkängorna som var 440 kr dyrare än McKinley och man undrar ju om det är värt pengarna?

Vad har ni för erfareheter av Vikingkängorna? Är de värda sitt pris (i detta fall 790 kr).

• Svar på tråden Erfarehet av Viking vinterkängor för barn
  • Nina 566

Viking är de bästa vinterskor som finns tycker jag. Har testat flera andra men aldrig mer. Dom är dyra men värt sitt pris.

• Esping

Jag hade Viking till mina två barn förra året, och har köpt typ samma modell iår. Vet inte vad modellen heter men jag har varit jättenöjd. Betalade ung som du, 750-800 kr för dem. Det finns säkert billigare som är minst lika bra, man betalar väl endel för märket, men jag tycker det har varit värt det, de har passat mina barns fötter bra. Någon vikingmodell fick väl  bäst i test rätt nyligen också.

• Margaux

Vi har Viking Gore-Tex till 1,5 åringen.... So far, so good! Dom är ärvda från kusinen men i fint skick!

• Attol

Sonen har haft viking play två vintrar i rad. I år köpte jag viking Hemsedal till honom och ett par viking play till dottern. Så jag kan säga att jag älskar vikingskorna! Sonen har tidigare år kunnat klampa i djupa vattenpölar med sina play utan att bli det minsta blöt så jag hoppas att hemsedal-modellen är lika bra, men det tror jag nog :)

• LHUF

Vi hade viking winterfriend förra året till dottern, sjukt nöjda.. Nu i år har skall hon ha viking play, känns också jättebra.

Tilde 080319
  • Lantani

Sonen hade viking play förra året, jättebra, men lite för breda för honom tyvärr, så i år testar vi superfit.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • la dolce vita

Vi hade Viking Storm till dottern i fjol, och de var heeeelt suveräna! Så kallt som det var, och så mycket som hon var ute klagade hon inte en gång på att hon frös! Vi har haft Ecco tidigare, skit! Superfit har vi också haft och de har vi varit nöjda med, men mest nöjda har vi varit med Viking.

Kan tillägga att om man bara tvättar av dem ser de helt nya ut, trots att dottern sliter mycket på sina grejor.

• Annatingeling

Tusen tack för all feedback! Vi kommer att behålla Vikingkängorna - Hemsedal. Hoppas att vi kommer att vara lika nöjda som ni verkar vara.

Många hälsningar Anna

• underverket 06

Vi hade Viking Play förra året till sonen som då var 2, o var jättenöjda. Detta år har vi köpt Dunelops varma allvädersstövlar o ett par jättefina begagnade Viking på Tradera. De är i jättbra skick. Ville inte lägga ut nästan 800 på kängor, så vi körde på begagnade detta år.

• cicci85

Både jag och sonen hade Vikning förra året. Båda skorna fick slängas i slutet av säsongen. Jag hade visserligen använt mina 2-3 år men sulan lossnade helt. På sonens skor gick sömmarna upp. I år har vi köpt billigare skor för 400 kr som ska vara vattentäta. 

Av de barnskor vi har använt har jag varit mest nöjd med SuperFit! Superkvalitet!   

• Attol

Aha, konstigt (och framförallt trist när man tror sig köpa bra skor). Min sons vikingskor har varit jättefina och inte slitna alls trots att han haft dem från september till april.

• Indianica

Det finns väl alltid måndagsex, men vi har haft bra varianter.

Väldigt fina skor som sitter bra på foten när man ska vara ute och leka och som är lagom varma. En toppensko. Köper man en lite större storlek kan de (enligt min erfarenhet) ha skorna ett bra tag, de ser ändå fina ut och håller ihop utan bekymmer.

Maken har också Vikingskor och de är jättefina och varma, tror att han har haft sina skor i 4-5 år.

I år köpte vi Viking Chilly som verkar vara mycket bra.

• Shasti

Jag köpte Viking play förra året med ullmixfoder och allt. Dottern var iskall om fötterna varje dag trots ullstrumpor och tom dubbla ullstrumpor. Kommer inte köpa Viking mer.

Svar på tråden Erfarehet av Viking vinterkängor för barn