Anonym (Dr) skrev 2011-10-30 20:37:34 följande:
Sitter bruset i ett av ögonen eller i synfältet på båda ögonen. Du skriver konstant, är det så, försvinner aldrig? Har du själv märkt några andra symtom? har du huvudvärk ( i så fall som värst när på dygnet), illamående, ont i ögonen, yrsel, svårt med koordinationen eller något annat? Är du frisk i övrigt? migrän? mediciner? undersökt av ögonläkare också? Finns ju så väldigt mycket annat än tumörer som kan ge neurologiska symtom, självklart är stress en sådan sak. Även tumörer kan ju vara många olika saker, allt från helt godartade meningiom som aldrig sprider sig utan bara växer lokalt och därför sällan kräver behandling alls men om de behöver opereras så är det i princip bra sen, till förstås otäcka, snabbväxande cancrar men du har ju haft symtom i hela 6 månader utan någon jättedramatisk försämring om jag förstår dig rätt, det är ju ett gott tecken. Det är väl jättebra att du ska få undersökningen gjord så du slipper gå och grubbla men försök att inte oroa dig för mycket.
Tack för ditt svar! Även fast det gjorde mig livrädd :)
Det har blivit en dramatisk försämring nu på slutet. Bruset började jag märka av för några månader sen och även hoppandet lite då och då. De senaste dagarna har det brusat som aldrig förr och hoppande och darrandet har blivit värre. Det brusar i båda ögonen, därför vill de inte skicka mig till en ögonläkare innan de har uteslutit tumör.
Huvudvärk hade jag i form av tryck i huvudet och lockkänsla för öronen i ca 3mån. Men det har i stort sett lagt av, känner det bara ibland. Lite öm i höger öga ibland när jag kollar åt sidan. Lite illamående när synen vibrerar och hoppar som mest, men inte farligt.
Bruset finns där jämt. Det är som en hinna över synfältet, tänk dig myrornas krig över allt du tittar på. Att synfältet darrar och hoppar är inte konstant, utan då och då. Mest när jag tittar på mönstrade grejer.
I övrigt är jag nästan fullt frisk. Underfunktion på sköldkörteln som jag medicinerar, thats it.