• FinastE2010

Hyffsat snabblagat god mat som inte är för såsiga?

Haha lite lustigt det här, för ett par mån sen ville jag bara ha tips på såsiga rätter efetrsom sonen inte åt något annat, nu har det fått motsatt effekt att grytor o liknande inte verkar lika populärt längre. Dock har han gärna lite sås vid sidan om, men helst ketchup på ALLT, gärna på thaimat också. ;)

Behöver dock tips på mer roliga rätter som inte är "för såsiga". Blir ju mycket potatis och kött och liknande, med lite grönsaker o sås vid sidan av, men börjar känna mig rätt begränsad. Helt plötsligt har han ocså blivit otroligt liten i maten, äter helst bara kolhydrater.

Någon med tips på någo smarrigt recept?

• Svar på tråden Hyffsat snabblagat god mat som inte är för såsiga?
  • Nyfiken gul

pasta!

kan varieras i det oändliga - sallader, gratänger, blanda ner kokta grönsaker och servera med kyckling osv osv...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • FinastE2010
    Nyfiken gul skrev 2011-10-30 21:21:49 följande:
    pasta!

kan varieras i det oändliga - sallader, gratänger, blanda ner kokta grönsaker och servera med kyckling osv osv...

Jo blir ju väldigt mycket av det också. Skulle vilja ha ngt gott recept på något. :)
  • pigglet

Lax med spenatdusches är en stående favorit här. Kan det vara något?

• FinastE2010
    pigglet skrev 2011-10-30 21:40:37 följande:
    Lax med spenatdusches är en stående favorit här. Kan det vara något?
    Ja lax gillar han, vad spenatdusches är vet jag dock inte. :P
  • pigglet

Även kallat "gröna ormar" här hemma  :)

Koka skalad potatis i bitar. När de är klara tillsätter du smör, spenat (hackad, frusen) och några äggulor. Salt och muskotnöt.

Sedan spritsar du moset på bakplåtspapper - plåt. Till potatistoppar, bokstäver, hjärtan, ormar... Gratinera ovanför laxen i ugnen ca 10 minuter. Hur kul som helst!

Det är också gott med tomater till. Dela i hälften, krydda med tex oregano och basilika. Bredvid laxen ca 6 minuter.        

Svar på tråden Hyffsat snabblagat god mat som inte är för såsiga?