• Henrik 749

    Bil för plats med mycket...

    Hej!

    Väntar barn och har insett att vår Opel Astra inte längre uppfyller kraven... Vi behöver en stor bil pga barn på inkommande (med allt vad detta innebär - barnvagn, bilstol etc) plus att jag är hundinstruktör så jag har en rottweiler med selar, koppel, reseskålar med mera som också behöver en hel del plats... Summa sumarum - behöver en stor bil...

    Jag är på jakt efter en kombi som inte bara är stor utan fortfarande både ser bra ut och (när allt fungerar som det ska) går som en klocka - en långfärdsglidare med lite drag.. Är inte intresserad ett gammalt härke utan ska köpa någonting som man kan ha långsiktigt.

    Har ni några förslag?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Bil för plats med mycket...
  • TobbeMedT

    Skoda Superb, Störst i klassen och hur fin som helst! Full utr. Kostar kring 300. Kan få ner till 250 beroende på utr. Men med miljömotorn får du skattefri bil i 5 år med.

  • Torres

    Audi Q7? Då har du nog gått om pengar för så fort du köpt den så har den sjunkit med 100000-200000 när du kört ut den ur bilfirman.
    Nej köp som det stod tidigare en 945 senaste årsmodell, måste bli 98 för den tillverkas inte längre eller en Volvo V70.

  • BTD

    Man behöver inte köpa en ny, köpte en till frugan för 400000. det är en perfekt familjebil.man får in 3 vagnar där bak, eller 6 golfbagar ;)

  • Torres

    Har aldrig haft en så dyr bil. Rätt stor. Drar den inte mycket bensin?

  • Torres

    Köp en beg. Volvo V70 eller dyl. Krocksäker och bra för övrigt.

  • MatsJ

    Mazda 5 sjusits är helt perfekt. När alla säten är nedfällda är det inte så mycket bagageutrymme men det är sällan man är så många och då kan man ju köra takbox. Drar lite och hyfsat drag, rekommenderar starkt.

  • Johan70

    Mercedes E-klass är kanske lite dyrare än Volvo men minst lika kvalitetsbyggd, håller nog bättre och är definitivt både snyggare och roligare. BMW:s 5-serie är också bra. Mer i prisklass med Volvo är väl t.ex. Saab, Ford eller Citroën och åtminstone Saab och Ford är i samma kvalitetsklass också. Japanska eller amerikanska bilar är jag inte tillräckligt insatt i för att uttala mig om, men det finns säkert en del även där att titta på.

Svar på tråden Bil för plats med mycket...