• kort kjol

Tvättmedel, pulver eller flytande?

Vilket använder du? Pulver eller flytande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättmedel, pulver eller flytande?
  • IsDimma

Pulver.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • huxflux

Flytande. Har mest svarta kläder och det är irriterande med pulver som blir som små vita prickar på kläderna...

• livetärgött

Flytande, då jag tycker att det sköljs ur bättre än pulver.
    Får alltid tvättmedelsrester med pulver, oavsett hur mycket/litet jag tar, extra sköljning.

Antagligen blir det lika mycket flytande kvar bara att det inte syns lika bra! 

• 1978

Pulver av miljöskäl. Mer kompakt tvättmedel kräver färre transporter. Har valt en sort som kräver bara typ en msk till 5 kg tvätt. Med så lite pulver blir det lättare att skölja ur (fast det beror ju på maskin och om man proppar den knökfull också).

• Red Velvet
    1978 skrev 2011-10-31 11:30:32 följande:
    Pulver av miljöskäl. Mer kompakt tvättmedel kräver färre transporter. Har valt en sort som kräver bara typ en msk till 5 kg tvätt. Med så lite pulver blir det lättare att skölja ur (fast det beror ju på maskin och om man proppar den knökfull också).
    Vad använder du för sort?
  • 1978
    Red Velvet skrev 2011-10-31 11:33:21 följande:
    Vad använder du för sort?
    Ocean dubbeldryg. Är bara svanenmärkt men jag hoppas att just minskade transporter ändå gör det till ett miljövänligt alternativ. (Vi har inte köpt tvättmedel på över ett halvår, vilket också är skönt, och då använder vi tygblöjor. Det räcker hur länge som helst!)
  • Red Velvet
    1978 skrev 2011-10-31 12:04:18 följande:
    Ocean dubbeldryg. Är bara svanenmärkt men jag hoppas att just minskade transporter ändå gör det till ett miljövänligt alternativ. (Vi har inte köpt tvättmedel på över ett halvår, vilket också är skönt, och då använder vi tygblöjor. Det räcker hur länge som helst!)
    Nästa gång jag handlar ska jag se ifall jag hittar det, tack.
  • 1978
    Red Velvet skrev 2011-10-31 13:04:32 följande:
    Nästa gång jag handlar ska jag se ifall jag hittar det, tack.
    Har aldrig sett det i affärer. Vi beställer på http://www.ocean.tm.se och så levereras det hem till dörren.
Svar på tråden Tvättmedel, pulver eller flytande?