Vill inte krypa, hellre stå
Min son är snart 5 månader gammal och älskar verkligen att stå, gå omkring och hoppa och studsa! Han gör inte detta själv utan med hjälp då såklart! En kompis har en pojke som är 4 veckor äldre än min och när vi satt och prata en dag så kom vi in på gåstolar. vi äger en pågrund av sonens spring i benen vilket han nyttjar många ggr per dag. Min kompis äger en med men blev brydd och nästintill arg då jag berättade att han spendera mycket tid i den.
Hon anser att jag nyttjar den för mycket och ska låta sonen ligga på golvet för att lära sig krypa! Nu kommer vi till "problemet" vår son har HATAT att ligga på mage sedan han föddes. det går en stund sen är det stopp då gallskriker han även hur mycket vi än försöker motivera han att ligga kvar. Han har lärt sig rulla över och ställer sig i "krypläge" och när jag berättar detta så tycker hon att jag ska ignorera han tills han inser att ingen plockar upp honom. provade de EN gång och det gör jag inte om.
Hennes son har börjat ålat sig fram och hon tycker att jag gör helt fel för han kommer hoppa över "krypläget" när jag säger att vissa barn kryper aldrig då ljuger jag tydligen! Så finns det fler som har barn som också helst vil skippa magläget? Känner mig inte orolig att det är fel på honom men sammtidig så gör jag de om ni förstår..