• clojsi

Plötsligt illamående i vecka 35 - normalt eller anledning för oro?

Hej! Hemma och känner mig lite orolig så tänkte höra om de är någon som har vart me om samma sak som jag..
    Jag har mått toppen under hela graviditeten utan illamående eller annat jobbigt, nu den senaste veckan har jag börjat må illa på kvällen och har vaknat på nätterna med en klump i halsen, har dock inte kräkts men vart väldigt nära. Igår mådde jag pyton hela dagen och inatt har jag vaknat hela tiden och mått väldigt väldigt illa, slutade med att jag kräktes.

Jag känner lillan i magen men eftersom hon är fixerad är de inte lika mycket som vanligt utan mer puffar... Förstår inte varför ja börjat må så illa såhär sent i graviditeten- någon som vart me om liknande eller har nån koll på varför det är såhär? Foten i munnen

• Svar på tråden Plötsligt illamående i vecka 35 - normalt eller anledning för oro?
  • aaaaa

Halsbränna?

Att allt är ihoptryckt?
    Att bebisen råkar trycka på  nån nerv?

Själv fick jag nån kräksjuka ... men det varade typ en dag.

• clojsi

Jo du har säkert rätt, ringde BM och hon sa i princip samma sak, att bebisen är så stor nu att den trycker upp mot magsäcken..typ :) Man kan ju inte hjälpa att bli orolig såhär nära inpå förlossningen.. men ska försöka tänka att de är naturligt istället!

• kärleksvisan

Mår precis likadant plus att jag är yr (dock inget lågt blodtryck).

Min bm säger att det beror på att barnet trycker mot stora kroppspulsådern och att det där därför känningarna kommer. I början hjälpte det om jag låg på sida men nu kan jag knappt ligga över huvet taget utan dessa känningar.

Men jag är inte orolig.. är i vecka 35 +3 och antar att bebis är stor och någonstan/någon gång skall det väl kännas. Har haft en mycket bra graviditet i övrigt!

Lycka till!        

• Guido

vanligt att man mår illa i slutet - hormonnivåerna kan börja spöka igen.

• Mynta

Jag fick tillbaka mitt illamående kring vecka 35, har hört om flera andra som varit med om samma sak. Jag tror inte att du behöver oroa dig!

• Lily of the Hollow

Jag mår också illa, massor =/ Det är tråkigt då jag gärna vill fylla på med energi nu!

• Cecilia00

Usch vad jobbigt med illamående!! Jag har mer en känsla av att ha mat hela vägen upp i halsen...inte heller så mysigt =/

• clojsi

Åh vad skönt att se att man inte är ensam i detta utan att de verkar vara ett vanligt symptom! Jag håller me om att helst av allt vill man ju bara ladda med energi och förbereda sig och vila inför att den kommandelilla bebisen kommer, men de blir ju ett problem å vila när man har en klump i halsen såfort man lägger sig nerTungan ute Vilken vecka är ni alla i stackars illamående gravida? ;)

• Cecilia00

Är i v.35+5. Bebis är fixerad. Man har ju hört att trycket uppåt mot magen ska försvinna när den sjunkit ner, men jag väntar fortfarande på det magiska ögonblicket då det sker ;P

• clojsi

Jag är i v.35+4, och bebisen är fixerad här också... men känns som det är en  myt att de försvinner för de stämmer knappast in på mig iaf, däremot sov jag bra inatt utan att vakna med klumpen i halsen. Lika trött nu som i början av graviditeten. Men, tur för nu äre ju verkligen inte långt kvarGlad

• SysterAnna

Är "bara" i v. 26 +6 och mitt illamående kom för ca 4-5 dagar sedan. Känner att maten står mig upp i halsen och inte vill sjunka ner. Har massa sura uppstötningar och kan ibland inte rapa utan att jag känner att maten är påväg att följa med... Hade endast lite illamående i början av grav. men kräktes aldrig.

Svar på tråden Plötsligt illamående i vecka 35 - normalt eller anledning för oro?