• Sessi24

Någon med PCO som lyckats bli...

Hejsan..! Jag är en tjej som nyligen fått reda på att jag har PCO. Och jag va förra veckan och spolade mina äggledare. Hade fria gångar på båda sidorna. Men Nu till min fråga, är det någon med PCO som lyckats bli gravid efter en spolning, el har ni ändå fått tagit hjälp av tabletter å sprutor? Kram från en undrande

• Svar på tråden Någon med PCO som lyckats bli...
  • mammie86

Jag har visseligen inte spolat.men har pco och lykats bli gravid 3 ggr alla 3 oplanerade med så välkomna:) Fick höra innan jag blev gravid med första att jag skulle nog behöva hjälp osv så jag skulle höra av mig när vi började planera men som sagt det löste sig själv.

• Lu89Th

Här har ni en till med PCO... var på gyn och fick veta detta i Augusti. Har försökt över ett år nu att bli gravid.. om det inte tagit sig till efter nyår så ska jag söka hjälp.

• Maniole

Hej
    Har vetat om att jag haft pco sen tonåren. Nu 15 år senare, har jag o min sambo försökt i 1 1/2 år, och är nu i v14 utan någon sorts hjälp.
    Lycka till.

• Cynara

Jag fick ta hjälp av sprutor och en insemination innan det tog sig men nu är min lilla tjej 4 månader. Hjärta Försökte i 2år innan utan det minsta resultat men vet många med PCO-s som blivit spontangravida.

Noomi 2011-06-21
  • Alyssa

Jag har PCOS och har lyckats bli gravid utan hjälp med alla mina tre barn. Bara vi prickat ÄL så har det tagit sig på första försöket. Å andra sidan har jag fått veta av  gyn att jag är extremt fertil så det har väl hjälpt.

• Sessi24

Ååå vad kul att ni tagit er tid.. Verkar som det funkat bra för många av er utan någon större hjälp. Själv så har jag fruktansvärt oregelbunden mens, fin mens den 3o/9 sen den 17/10 fick jag både bruna och ibland rosaflytningar, inte mycket alls, lite lite om dan fram tills igår den 31/10 då hoppa mensen igång ordentligt. Jag håller på att bli helt tokig på att min kropp håller på såhär :=( uhhs ska tillbaka till min läkare nu den 11/11. Men jag skulle även behöva gå ner några kg sa min läkare, men han sa även att de är typ omöjligt för en med PCO, och JOO tack jag lovar att jag har försökt med det mesta. Så nu sk jag fråga honom om han har någe tips till mig, kanske några tabletter som iaf hjälper mig på traven.. Sorry för att allt blir i en klump, men skriver från mobilen. :=)

• Äppelblad

Du kan ju kolla med läkaren om medicinen Metformin kunde vara nåt för dig.

Om man har PCO har man ofta problem med insulinbalansen i kroppen och Metformin (som egentligen är en diabetesmedicin) hjälper. Många med övervikt har lättare att gå ned i vikt med den. Själv fick jag den utan att vara överviktig. Allt sötsug försvann och jag har också gått ned flera kilo.

• Sessi24

Äppelblad.. Tack så mycket. Det ska jag skriva upp och se om det är något han kan hjälpa mig med :) ja jag vet ju inte alls va som är bra för mig. Hoppas bara vi km komma fram till något bra :)

• Strumpemamma

Jag har PCOS och fick hjälp att kicka igång kroppen så att jag fick regelbundna ÄL. Jag fick Pergotime och blev gravid 3 månader efter att jag börjat.
    Andra graviditeten var helt spontan =)

Svar på tråden Någon med PCO som lyckats bli...