• Anonym (särbo)

Hur ofta är normalt att ses? Har ingen aning!

Som rubriken lyder, hur ofta är normalt att ses i en relation? Jag har inte levt i en bra relation förut så jag vet inte mycket egentligen, om något som rör relationer....

Hur ofta ses ni, som inte bor ihop?

• Svar på tråden Hur ofta är normalt att ses? Har ingen aning!
  • Sweet life

Innan vi flyttade ihop sågs vi 4-5 gånger i veckan. Ibland bara för lunch, ibland sov vi hos varandra...

• Anonym (särbo)
    Sweet life skrev 2011-10-31 12:21:49 följande:
    Innan vi flyttade ihop sågs vi 4-5 gånger i veckan. Ibland bara för lunch, ibland sov vi hos varandra...
    Tack för svar. För mig känns det ofta som om min kille vill "smita" ifrån mig, även om vi sover hos varandra ibland. Vill ju inte tvinga honom att träffa mig, men jag personligen skulle gärna ses lite oftare...
  • studentbruttan29

Det finns inga regler eller "lägsta antal dagar per vecka", utan man ses när man vill och kan. Ibland vill man ha tid för sig själv,andra dagar kan man inte vara utan sin älskade för en enda sekund. 

Hur ofta ses ni?  

• cajsasmamma

Det är inte hur ofta man ses som är avgörande utan kvaliten på tiden man ses . Jag och min kille träffas ett par gånger i månaden

• Anonym (särbo)
    studentbruttan29 skrev 2011-10-31 12:27:15 följande:
    Det finns inga regler eller "lägsta antal dagar per vecka", utan man ses när man vill och kan. Ibland vill man ha tid för sig själv,andra dagar kan man inte vara utan sin älskade för en enda sekund. 

Hur ofta ses ni?  
    Ett par ggr i veckan, om ens det...Oftast har han alltid en massa annat att göra, känner mig inte alls prioriterad, nånsin! När vi bestämt att vi ska göra nåt kommer det ofta nåt i vägen, som han bara MÅSTE göra före. Skjutsa brorsan hit eller dit, skjutsa mamma eller hjälpa den och den. Mår inte bra av det här. Visst händer det att vi har tid för varandra, men han är nån annanstans oftast i huvudet för han ska göra det eller det. Vi själva äter gott och myser, men inte är det ofta det känns äkta inte. jag själv är en ensamvarg och trivs bra ensam, och vill ofta vara själv. Men det här känns inte bra.
  • Anonym (särbo)
    cajsasmamma skrev 2011-10-31 12:35:57 följande:
    Det är inte hur ofta man ses som är avgörande utan kvaliten på tiden man ses . Jag och min kille träffas ett par gånger i månaden
    Då känner säkert du/ni att ni får ut mycket av tiden tillsammans och att det ger er något. Att ingen av er måste hasta iväg morgonen efter..
  • cajsasmamma
    Anonym (särbo) skrev 2011-10-31 13:45:52 följande:
    Då känner säkert du/ni att ni får ut mycket av tiden tillsammans och att det ger er något. Att ingen av er måste hasta iväg morgonen efter..
    Jag jobbar nästan varje dag så jag åker alltid iväg på morgonen. 

Jag tycker att du ska ta en diskution med din särbo och säga vad du tycker och känner om eran förhållande , men tar det nån gång när det bara är ni två i lugn och ro och låta även han tala till punkt ! 
  • Anonym (L)
    Anonym (särbo) skrev 2011-10-31 13:44:08 följande:
    Ett par ggr i veckan, om ens det...Oftast har han alltid en massa annat att göra, känner mig inte alls prioriterad, nånsin! När vi bestämt att vi ska göra nåt kommer det ofta nåt i vägen, som han bara MÅSTE göra före. Skjutsa brorsan hit eller dit, skjutsa mamma eller hjälpa den och den. Mår inte bra av det här. Visst händer det att vi har tid för varandra, men han är nån annanstans oftast i huvudet för han ska göra det eller det. Vi själva äter gott och myser, men inte är det ofta det känns äkta inte. jag själv är en ensamvarg och trivs bra ensam, och vill ofta vara själv. Men det här känns inte bra.

Det låter som om problemet kanske kan vara att du vill planera, medan han vill vara spontan och ta dagen som den kommer? Det är ju inte kul att sitta och vänta på att han ska dyka upp, och så få veta i sista stund att det blir uppskjutet för att han ska träffa någon annan. Det tycker inte jag i alla fall, och inte du heller vad det verkar. Men han är kanske av en annan sort?
  • Anonym (särbo)
    cajsasmamma skrev 2011-10-31 13:53:16 följande:
    Jag jobbar nästan varje dag så jag åker alltid iväg på morgonen. 

Jag tycker att du ska ta en diskution med din särbo och säga vad du tycker och känner om eran förhållande , men tar det nån gång när det bara är ni två i lugn och ro och låta även han tala till punkt ! 
    Försökte idag, men på fel sätt. Jag har förresten försökt på alla sätt, pratat lugnt och varit less, men ingen bra respons på nåt. Nu så vill han vara ifred ist för att reda ut nåt, så jag tror inte han vill mera. Konflikträdd har han alltid varit och försvunnit när det blivit nåt. Och prata vill han aldrig. NÄ jag tror jag skiter i honom....
  • Anonym (Hmm)

Hmm...känner igen mig precis...vi ses ca var tredje helg, fast vi bor iofs 35 mil ifrån varandra. Fast hade jag fått välja (och planera, vilket han inte vill/kan) hade vi setts varannan vecka iaf Båda har barn dessutom så flytta funkar ju inte. Och när vi blir osams om nåt så försvinner han, som längst en månad i sträck. Jag kan iofs vara rätt besvärlig oxå förstås, jag är ju supersocial och vill helst umgås jämt så jag blir väldigt frustrerad emellanåt. Kruxet är att när han vägrat svara i telefon ett tag så vet han att jag kommer att vara riktigt sur när jag väl får prata med honom, och då vill han svara ännu mindre...så det blir en ond cirkel.

Svar på tråden Hur ofta är normalt att ses? Har ingen aning!