• ungmamma96

hur är ert förhållande? perfekt???

Hur uppfattar ni ert förhållande till er partner? Bra/dåligt?
    blivandemoder.blogg.se/ - Född 1996 och gravid!!
  • Svar på tråden hur är ert förhållande? perfekt???
  • tundra

Suck.
    Hur många veckor har ni varit ihop nu?
    Tycker du har viktigare saker att fokusera på just nu än en dysfunktionell kille.

• tundra

Hmmm. Läste att han nu misshandlat dig?
    MEN att du förlät och att ni älskar varandra sååå mycket.

Wake up sunshine!

Du väntar ett barn som kommer att kräva ALLT av dig. Din kärlek, din uppmärksamhet OCH att du SKYDDAR henne från våld, skrik och bråk...

Just saying...

• tjej87

Mitt förhållande ät tipptopp :D Visst kan man bli lite irriterad på varandra ibland och tjafsa en del men det går över fort... Dock är vi särbos nu pga jobb på olika orter vilket minskar tjafset jämfört när vi var sambos så nu tjafsar vi nästan inget alls, saknar bara varandra istället. Bättre förhållande skulle nog vara svårt att ha, man måste ju få tjafsa av sig ibland :)

• exiteme

Det är inte 100% perfekt, men nästan. 99,98. Alla har vi små moln på himlen. Hade han lagt en hand på mig, och dessutom om jag varit gravid (som din kille gjort!), så hade han aldrig sett mig igen!

• finaflickan

Mitt förhållande är 100% bra nu.. Allt fungerar perfekt, vi känner varandra. Det har inte alltid varit så, men nu vill jag bara krama min man :)

• Lenora

Vårt förhållande är bra, jag trivs med vårt liv tillsammans. Då vi först blev tillsammans för över tio år sedan var det stormigt men med åldern och tiden tillsammans har vi lyckats få en bra balans och kommunikation.

Nej, allt är inte "perfekt" men våra största problem handlar om trivialiteter och de gånger vi blir osams är det väldigt kort och det spårar aldrig ur. Jag kan inte ens komma ihåg när vi senast höjde rösten mot varandra. 

Men som sagt, det krävdes mycket tid tillsammans och mognad från bådas sida att nå hit. 

• finaflickan
    Lenora skrev 2011-11-01 19:00:42 följande:
    Vårt förhållande är bra, jag trivs med vårt liv tillsammans. Då vi först blev tillsammans för över tio år sedan var det stormigt men med åldern och tiden tillsammans har vi lyckats få en bra balans och kommunikation.

Nej, allt är inte "perfekt" men våra största problem handlar om trivialiteter och de gånger vi blir osams är det väldigt kort och det spårar aldrig ur. Jag kan inte ens komma ihåg när vi senast höjde rösten mot varandra. 

Men som sagt, det krävdes mycket tid tillsammans och mognad från bådas sida att nå hit. 
    Så sant
  • tundra

Jag tror ni missar en viktig detalj.
    TS är femton och gravid + nyförälskad i en kille som kallar henne fula ord och misshandlar henne.
    Om man ska tro hennes blogg.

• ungmamma96

oj oj oj, nu har ni missförstått mig.. JAG blev inte misshandlad. det var en kille som axlade mig och då blev killen förbannad o så började de slåss.....

blivandemoder.blogg.se/ - Född 1996 och gravid!!
  • zoxi

Alltså, det finns folk som säger att "perfekt" inte finns. Men mitt och min partners förhållande är tamejtusan perfekt. Jag har ingenting att klaga på. Vi har våra duster någon gång ibland, men inget allvarligt, inga höga toner, inga hårda ord och får man bara prata ut så är det tipptopp igen.

Vi lyssnar och försöker förstå varandra, inser att vi är olika på vissa punkter. Men kärleken finns där, viljan, styrkan, tålamodet och hoppet. Jag har verkligen hittat min plats i livet och jag skulle inte vilja byta bort den där stunden på kvällen när jag får krypa intill honom och lägga huvudet på hans bröst emot någonting. 

Svar på tråden hur är ert förhållande? perfekt???