• hannajenny

Har ni tips på bra och billig skötbädd?

Det skötbäddar jag kollat på ligger runt 300 kr i pris. Vet ni någon sajt som säljer billigare?
    Butik? Hört att coop stormarknad har, nån som vet? Tittat på Ikeas uppblåsbara, men
    tycker den känns lite klen./HJ

• Svar på tråden Har ni tips på bra och billig skötbädd?
  • Skogsflikkan

1: ta en filt som du viker ihop några gånger.
    2: Ta en bit plastad frotté som du lägger ovanpå.
    3: Lägg på valfritt överlägg som en mjuk handduk - vips har du ett eget underlägg. Kanske inte så kul, men det tror jag egentligen inte att barnet bryr sig om.

Tror att coop har för övrigt - men vet tyvärr inte priset på dem. Men det borde väl gå att ringa och fråga på närmsta coppvaruhus.  

• MattssonE

aha förlåt .. såg nu att du skrev om den. Men man kan köpa mjuka överdrag så blir den mysig :) barnet ska ju bara ligga där när blöjan byts!

• hannajenny

Ah sant, ska ju förhoppningsvis inte ligga där så länge:) Ska nog ta mig en tripp till coop och kolla lite.
    Kanske kan be svärmor sy lite roligare frotteöverdrag än dom som fanns på ikea, Tack för svaren!

• aaaaa

Ikeas och en handduk eller nåt ovanpå.

Jag har flera stycken. En på golvet i vart badrum och en på skötbordet.

• JaneDoe10

Köpte en jättebra på jysk för 169:-. Den är likadan som dom där tummen och dom fast inget märke utan det är nallebjörnar på. Fin.

Älskade lilla hjärta <3 11.03.16 <3
  • sanakan

Tyckte också att IKEAS uppblåsbara är klen.
    Köpte en liknande på Babyproffsen.
    De har dels en där både dyna och kanter är uppblåsbara, dels en där bara kanterna är uppblåsbara och dynan mer "fast", den köpte vi, kostade 195. (Bf i december, så vi har inte provat den ännu :)

Svar på tråden Har ni tips på bra och billig skötbädd?