nej, du måste vara medlem för att kunna gå in och läsa där, så det rekommenderar jag att du blir :) finns en maaaaassa att läsa där om balsammetoden, varför man ska göra det (http://lockig.se/balsammetoden.php), hur man gör osv. börja i den änden :) sjuälv tvättar jag håret med ägg blandat med pressad citron, aloeverajuice, rosmarinolja och honung. vill du inte vara radikal rekommenderar jag balsammetoden ;) jag började också i den änden och när man kommit igång blir man nyfiken på hur allt annat fungerar på ens hår :) finns en till bra sida med en massa recept osv på, www.nopoo.se
sen ska man alltid avsluta tvätten med en sur efterskölj, vilken metod man än använder. det gör man av flera olika anledningar. det ska lugna hårbotten, det nautraliserar pht, gör det mindre frissigt, stärker och "stänger" hårstråna så dom inte slits lika lätt. detta gör man genom att blanda iskallt vatten med äppelcidervinäger (luktar ju, men det försvinner när håret torkar) eller citronsyra eller citronsaft - luktfria alternativ ;) detta ska man inte skölj ur med vatten efteråt. själv kör jag med äppelcidervinäger, så jag vet inte den exakta mängden om man använder citronsyra el saft, men det är väl bara att googla eller läsa på nopoo.se antar jag :)
har du torrt hår?