Hur lång tid tog det för er vigsel att registreras hos skatteverket?
Ja som rubriken lyder. Hur många dagar tog det från det att papprena skickades till det var registrerat hos skatteverket?
Ja som rubriken lyder. Hur många dagar tog det från det att papprena skickades till det var registrerat hos skatteverket?
det tog säkert nån månad men så gifte vi oss i juni när dom har som mest med vigslar och längre vänte tider. Däremot räknas vigseldatumet som det datumet ni gifter er men papper och allt tar sin tid
Så lång tid? :S Vi behöver dra ut personbevis och där måste det stå att vi är gifta och vi måste ha det tills på tors :/ Vi har dock inte ändrat några efternamn så det är bara att pappret ska läsas in..
ring skatteverket. Våran hindersprövning tog tid och då ringde jag och dom fixade snabbare. När gifte ni er? Ni har väl vigselbeviset ifrån prästen annars om det kan hjälpa.
Kanske går det snabbare för er som ska behålla samma efternamn.
Ringde idag, men det hade inte registrerats då. Hon tyckte jag skulle ringa imorgon igen.. vi gifte oss i fredags så det är ju kanske att be om mirakel att det ska inläsas så fort...vi gifte oss borgeligt, fick bara något slags "diplom"/minne av att vi gift oss.. måste ha det från skatteverket tyvärr.
två veckor tog det för oss, vi gifte oss en lördag och mitt namnbyte hade gått igenom måndagen två veckor senare... Det var i augusti...
Drygt 1 månad tog det för oss.