• Hoppaspå6an

Försäkringar för diabetiker typ 1

Hej, Jag har diabetes typ 1 och undrar om det är någon som vet om det finns en bra försäkring att teckna sig för. Jag tänker mig bl a , olycksfall, sjukförsäkring, resförsäkring, vänta barn frösäkring..

De försäkringar jag har börjat kolla står det alltid i det finstilta att de inte gäller om man har en diagnostiserad sjukdom sedan tidigare. Tror att det betyder diabetesen.

Tips mottages tacksamt ?

• Svar på tråden Försäkringar för diabetiker typ 1
  • Onormalin160

Olycksfallsförsäkring får du garanterat, har inget med din sjukdom att göra. Testa att skicka in en hälsodeklaration, det enda som kan hända är att du blir nekad för din diabetes och följdsjukdomar av denna. Reseförsäkring är inte heller några problem, gravidförsäkring vet jag ej eftersom det försäkringsbolag jag jobbar på inte har dessa. :)

• Äppelpaj80

Jag har försökt söka hos ett försäkringsbolag men fått avslag på sjukförsäkringen. Men olycksfall gick bra för det handlar ju om helt andra saker. Säg gärna till om du lyckas någonstans. Jag har tänkt ta tag i det där sedan inte orkat nu och har inte tid.

• Soltrollet

Kanske inte aktuellt längre men Svenska Diabetesförbundet har just kommit med ett erbjudande för medlemmar - Diabetesförbundets Olycksfall och Sjukvårdsförsäkring. Kan vara värt att kolla upp!

• KungBen

Ett tips kan vara att även kolla olika gruppförsäkringar. Genom din arbetsgivare, ett fackförbund eller liknande kan du oftast få en olycksfall- och sjukförsäkring utan att fylla i allt för många hälsofrågor. Är helt klart det bästa alternativet om man av olika anledningar inte får teckna en individuell försäkring.

Vänta barn försäkringen bör inte vara några problem att teckna.  

Svar på tråden Försäkringar för diabetiker typ 1