• susanna90

hur upplever ni gravida vecka 31?

jag är nu gravid i vecka 31 . ( 30+3 ). tänkte höra hur ni andra som är lika långt gångna hur ni känner er :P
    mvh susanna

• Svar på tråden hur upplever ni gravida vecka 31?
  • Patzie

Kämpigt. har halsbränna hela tiden och är stor och otympligt. KÄnner att jag klagar mer och mer hela tiden. Ska det verkligen vara 9 veckor till så här :) Men det är ganska skönt att veta att det är övergående. Men känner att det tar emot att jobba tills vecka 37.

• johannag

jag har mått hur bra som helst hela tiden och är nu i vecka 33. Visst börjar man känna sig lite klumpig och så men är ändå förvånad över att det inte känns jobbigare. :) Men man längtar till den lille kommer ut ändå

• Blå droppe

är i v 33 och man känner sig tung och otymplig....börjar bli trångt där inne för h*n <3 lite halsbränna, förvärkar annars känns det kanon

• Sannaslim

Är i vecka 32 och börjar oxå känna mig ordentligt stor blir alldeles andfådd av att ta mig upp ur soffan. Har massa sammandragningar och foglossning som inte är så kul, känner mig lite trött på graviditeten nu faktiskt och börjar bli orolig på riktigt för mammaledigheten känns som om jag kommer va helt ensam då alla andra jobbar o så kommer det vara kallt ute så inte så lätt att träffa andra mammor. E allmänt lite nere och har ingen som helst energi till att börja handla/ förbereda för bebis.

• Patzie

Fick en rejäl förvärk idag. Var tvungen att porfylax andas. Varade minst två min. Skönt att jag ska till MVC imorgon. Nu är det sängliggandes som gäller. Fast jag får väl skylla mig själv. Har haft en otorligt mkt göra idag. Bestående av alla stora byggbutiker som finns samt Ikea. Jag och min minsting på 3 1/2 år har kämpat på. Vill så gärna få allt klart till nr 3 kommer.

Svar på tråden hur upplever ni gravida vecka 31?