• trettioplus

Hårt modererat forum?

Jag undrar bara om någon känner till något allmänt diskussionsforum på nätet som är hårt modererat, för att hålla schysst nivå på hur man bemöter varandra?
    Jag söker något forum där man håller gränsen högre än att man plockar bort simpla personangrepp.

Existerar detta och i så fall var?

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden Hårt modererat forum?
  • trettioplus
    Dex skrev 2011-11-04 19:02:49 följande:
    Flashback anses som hårt modererat
    Flashback är så långt ifrån det jag efterfrågar som det går.
  • Kajee

Det är svårt att hålla en så hård nivå som du efterfrågar. Flashback är faktist bättre modererat än FL. Snabbare, de plockar bort mer och de ger en tydlig anledning till varför trådar flyttas, låses eller annat. Däremot så har man en högre nivå på vad som får diskuteras. OT plockas bort mycket mer på Flashback än här och spårar tråden ur så låser man den. Det har jag aldrig sett här. Toleranströskeln är högre på Flashback och på FL måste man ibland hålla med TS  till punkt och pricka utan att bli påhoppad av andra medlemmar eller bli bortplockad eller varnad. Allt för att folk är känsligare här och upplever det mesta som provokation.

Men det är i vilket fall svårt att hålla en strikt moderering på något som helst nätforum eftersom moderatorerna helt enkelt inte kan vara överallt. Ett forum som kom väldigt nära var gamla Hoggy - hogwarts.nu - men det är nedlagt sen flera år och var mest ett forum för ungdomar.  

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • trettioplus

Det må hända, men jag tycker att nivån på diskussionerna hos allt för många användare på flashback är under all kritik, även om de tar bort direkta personangrepp.

• Ringtail
    http://forums.somethingawful.com/ är det bäst modererade forum jag känner till. Det finns flera olika subforum och möjlighet att diskutera i stort sett vilket ämne som helst. De ställer krav på ett hyfsat korrekt språk och är väldigt effektiva på att ta bort tramsiga inlägg.
  • trettioplus

Tack för tipset!
    Min engelska kvalar nog inte in som hyfsat korrekt dock. 

Svar på tråden Hårt modererat forum?