• Liindatorri

Klä ut sig till kille! Behöver hjälp!

Ska ha maskerad fest på lördag och dräkten jag beställt funkade inte så nu fick jag komma på något väldigt snabbt och bestämt mig för att klä ut mig till kille!

Jag vill verkligen göra det ordentligt och se maskulin ut.

Hittills har jag kommit fram till att jag ska måla dit skägg och mustach (hur vet jag inte exakt), ha keps och tröja med luva så att jag döljer mina kvinnliga former och håret. Tänkte även ha tuggummi under läppen så det ser ut som snus.

Så någon som har några tips?

• Svar på tråden Klä ut sig till kille! Behöver hjälp!
  • trettioplus

Binding över brösten (ta en eller flera elastiska lindor och linda brösten, så du får en platt byst. Det brukar bli bäst om du klämmer dem utåt armhålorna)
    Gör skägg av löshår (klipp små bitar av håret och limma fast med Mastix-lim)
    Ta på dig lite för stora skor och jobba med hur du går
    Glöm inte kuken! (Gör en stuffing med hjälp av några strumpor som du stoppar i kalsongerna) Den är viktig för känslan när du går och sitter.
    Fyll i ögonbrynen rejält med mörka pennor och skugga gärna för adamsäpple på halsen

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Liindatorri

Det lät asbra! Tack! Skrattande

Några som har flera tips? Behöver så mycket tips jag kan

• Liindatorri

Vart köper man elastiska lindor då?

• Kodia
    Liindatorri skrev 2011-11-01 18:29:22 följande:
    Vart köper man elastiska lindor då?
    Bandage kan du nog köpa på Apoteket. Om du har en sporttopp som plattar till ordentligt funkar ju det istället.
  • Liindatorri

Jag försökte sminka skägg och det och se hur det skulle bli, men jag blev inte nöjd så jag har bestämt mig för att vara en norrlänning/skogshuggare istället haha.

Men jag kan ju bjuda på en bild hur jag blev som kille haha.

Svar på tråden Klä ut sig till kille! Behöver hjälp!