• Lisa 545

blygdläppsförminskning

hej, jag har sedan tonåren (är nu 23,) haft problem med att mina blygdläppar är för långa... 
    De skaver, när jag har tajta byxor, eller  är naken, när jag cyklar, springer, sibland när jag sitter, måste ofta rätta till dom för de ligger fel.

Desutom är de äckliga enligt mig själv och ger mig dåligt självförtroende att visa mig naken för pojkvänner eller bara duscha på gymmet.

hade desutom en insedent med min expojkvän när jag gjorde slut, ett väldigt dåligt uppbryt som sluta med att han nu har besöks förbud... han hota och misshandla mig psykiskt och han visste att detta va en åm punkt för mig.. nu är mitt självförtroende lägre än någonsin når de kommer till detta.

mina innre blygdläppar är ett problem jag haft många år nu och jag vill göra något åt de.

de jag undrar över är: Jag har låst om blygdläppsförminskningar och att man inte behöver betala de själv om de finns god anledning till att göra ingreppet. 
    hur funkar de?
    vem vänder man sig till?
    är min andledning nog för att få de betalt för?
    och hur gör jag tillväga för att få de gjort så snart som möjligt?
    var gör de ett bra jobb om jag kollar på ett område ca 3timmar runt trollhättan?
    vad är rymligt att de kostar om jag måste betala de själv?
    vill verkligen få de överstökat med så fort som möjligt. 

tacksam för alla svar! 

• Svar på tråden blygdläppsförminskning
  • Anonym (m)

Jag vill med veta..

mitt problem är att jag har både inre och yttre större läppar

ser vidrigt ut,ibland då jag svullnar upp(vilket är vanligt) så ser det ut som om jag har en skivad pung!

dom yttre är slappa och hänger mer,medans dom intre är stora

tror inte landstinget vill betala för mitt problem trots att jag får ont då jag cyklar och annat
    sen att jag inte vågar visa mig mellan benen och mår dåligt

• Tack AW

Petter Orgum! Möjligen kvar på City Laser i Göteborg, de borde kunna skicka dig rätt i alla fall om de nu skaffat en ny gynekolog. citylaser.se

• asisterspoint

Gjorde en sån op för mindre än en vecka sen!
    Betalade den själv och det gick på 20.000 kr men då tog jag "runt" klitoris oxå, annars brukar det ligga runt 15-16.000.
    Hur det är att få det betalt genom landstinget vet jag inte, men vad jag har läst är det inte så lätt nu förtiden, jag har inte ens försökt, känner inte att jag skulle orkat med att gå på massa undersökningar och typ höra att det är normalt (är vad jag hört på gyn. undersökningar) och att dem tkr att man överdriver...
    Går ju på nån månad att få det gjort iaf, såklart beroende på vart man gör det :)

Svar på tråden blygdläppsförminskning