• bodimit

Tvångsförsäljning av hus hur funkar det exakt??? hjälp snälla

Jag måste tvångsförsälja mitt hus. vi är fyra delägare totalt. jag och min man vill ju gärna bo kvar men de andra som har andra halvan vill sälja huset för mycket mer än det är värt. (över en miljon mer) och det är vi inte villiga att betala. Så antingen så köper vi huset eller så säljs den vidare till någon annan. Tvångsförsäljningen är  redan igång och nu har andra halvan satt ett lägsta pris på huset vid försäljningen. vi är lite oroliga ifall ingen kommer att buda då de har satt ett så högt pris när huset inte ens är värt så mycket. Vi vill ju inte bli tvungna att återigen gå igenom advokater och tvångsförsäljning och betala en massa tills de har fattat att huset inte kommer att bli sålt för så mycket pengar.  Finns det någon lag som säger att ifall de sätter ett högsta pris och vi inte vill sätta nåt pris och huset inte blir sålt. får de då stå för kostnaden av tvångsförsäljningen nästa gång? Annars kan de ju hålla på o hålla på o hålla på i all oändlighet. (för det är just vad den ena killen vill att dränera oss på pengar.)  Någon som har lite hum om detta? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Tvångsförsäljning av hus hur funkar det exakt??? hjälp snälla
Svar på tråden Tvångsförsäljning av hus hur funkar det exakt??? hjälp snälla