• EmMax

Ang. barnförsäkring

jag har suttit och kollat runt lite ikväll på olika försäkringsbolag, på barnföräkring men tycker det verkar lite krångligt att hitta bra information, prisuppgifter mm.
    men som jag vet så finner man d bästa svaren här på FL.
    jag undrar lite vilken barnförsäkring som är den "bästa" vad är viktigt att kolla upp mm.
    jag har BF 1/3-06 och vill gärna ha försäkringen fixad så fort som möjligt, känner mig lite sent ute.
    tacksam för svar!!!

Gott Nytt År till er alla

• Svar på tråden Ang. barnförsäkring
  • chris mamma

jag hade en försäringsmäklare som énbart var här för att prata om de olika bolagen,visade mig siffror och sånt,är ju inte ett dugg hajj på sånt så det var rätt skönt,vi kom iallafall fram till att dom 2 bästa bolagen för barnförsäkring är skandia och trygg hansa....

• EmMax

jag var inne på skandias hemsida, men all text va så liten att den inte gick att läsa..
    hur långt innan skaffade ni barnförsäkringen?

• chris mamma

skaffade den när han var några veckor men hade folksam innan från födseln eller har fortfarande folksam också bara för att vi glömt att säga upp den,men folksam var väldigt mycket sämre än dom andra,vill ju bara ha det bästa för sina barn....

• EmMax

puffar på lite,
    måste ju finnas många fler som har erfarenheter av barnförsäkringar *ler*

• JIFFY

Trygghansa verkar ha de allra bästa barnförsäkringarna. Kollade runt en hel del o jämförde innan vi bestämde oss. De är rätt så bra på "person"försäkringar över huvud taget men lite sämre på tex bilförsäkringar.

• Pigge2

Vi har valt trygg hansa och den kostar 950 kr.

• Dunken

LRF Finns det oxå..kolla in&läs..Har den till lillgumman dom andra har fortfarade folksam men ska byta till LRF...=)

• nesvan

vi har också valt TryggHansa
    när min sambo var på samtal med sin försäkringsmäklare sa denna också att trygghansa och skandia var överlägset bästa barnförsäkringarna och att han rekommendreade trygghansa främst.
    Vi tecknade för ett par veckor sedan, har BF 2/3

• Drakugglan

Jag har inte orkat fördjupa mig i denna djungel...

Jag har Länsförsäkringar hemma och behövde tyvärr uttnyttja deras olycksfallsförsäkring för några år sedan då jag blev överfallen och misshandlad. Blev jättenöjd med deras bemötade och ersättning.
    Så jag ska skaffa "SkyddaBarn" till vår bebbe. Papprena ligger på databordet. Har bara inte fyllt i dem klart ännu...

• Drakugglan

Trygg Hansa verkar annars synas och höras mest. Både i reklam och på FL.

• Alicia05sMamma

Trygg hansa´s barnförsäkring är den bästa & har varit i många år.
    Barnförsäkringen kan du ej teckna innan ditt barn är fött. Men du kan vara förberedd med papper som du kan fylla i & skicka in så fort ditt barn är fött.

Jobbar själv med personförsäkringar ( dock inte just nu då jag är mamma ledig )

Men jag hänvisar dig gärna ts till TH´s hemsida där du får mkt bra info om barnförsäkringen.

Ett tips

* Kolla er inte blinda på premien utan vad som ingår i försäkringen.
    * Se till att det är både en sjuk & olyksfalls försäkring.
    * Kolla karens dagarna.
    * Är barnet fullt friskt vid födseln så välj hellre då att teckna en privat försäkring istället för via facket. I en fack försäkring så görs ingen hälsokontroll utan man får försäkringen på en gång. Därmed vet man inte heller vad försäkringen täcker förrens den dag olyckan är framme.

• hanna9703

Vi har Trygg hansa till vårat ena barn och folksam till vårat andra barn pga att vi inte fick teckna honom hos trygg hansa (pga komplikationer vid förlossningen) Och Trygg hansas barn försäkring täcker ju väldigt mycket som många bolag inte gör tex damp/adhd och liknande + anorexi och bullemi.

Svar på tråden Ang. barnförsäkring