Vilken klädkedja har störst storlekar?
Lindex strl 92 är mindre än Kappahls 86/92. Vilken klädkedja har störst tröjor? I t.ex. strl 92
Lindex strl 92 är mindre än Kappahls 86/92. Vilken klädkedja har störst tröjor? I t.ex. strl 92
Jag tycker att HMs logg tex är mycket större än PoP som vi har massor av. PoPs tröjor finns i två modeller oftast slim eller normal och i slim får man gå upp en storlek för att det ska passa så allt är inte stort. Lindex tycker jag har mer normala storlekar och KappAhl små. Tänk så olika man kan tycka!
Jag tycker att hm har stora storlekar jämfört med kappahl och gekås
Jag antar att ni som tycker att H&M är stora i storlekarna har pojkar? Deras flickkläder tycker jag är pyttesmå...
Japp, jag har en pojke och tycker att H&M är stora, Lindex mer normala och KappAhl är små. Cubus är de allra största.
Föredrar Kappahls Kaxskläder som e större i storlekarna. En storlek kan man ha till storleken över bla. Bra kläder till bra pris
Nokiz ja visst känns kaxs-kläderna större? Det var en sådan tröja jag tänkte på i ts. Går de själva ut och säger att de är större i storlekarna? Jag tycker också mkt om de kläderna, underbara färgglada kläder för både pojkar och flickor till bra priser!
POP har ju två modeller, men gör inte skillnad på pojkkläder och flickkläder. H&M och Cubus har stora pojkstorlekar och små flickstorlekar. Lindex och Kappahl har fortfarande skillnad på pojkkläder och flickkläder, men inte lika mycket. Tycker jag.
Min unge har 86/92, oftast. Vissa POP-tröjor kan hon lätt ha i enkel 86, på Lindex och Kappahl köper vi 92 om det är enkelstorlek. På Cubus är pojktröjan i 92 rymlig, om än inte jättestor, och flicktröjan i 98 är ganska tajt.
HM är ju pyttesmå i storlek. Handlar sällan där, men köpte för ett tagsen ett par jeans i storlek 116 som hon brukar ha. Fattades flera cm i midjan. Normalt sett annars brukar jag få dra åt i midjan åt henne. Men "pojk" kläderna är kanske rymligare..
POP har ganska rymliga kläder, visserligen har de blivit mer "normala" men annars tycker jag lindex är bättre än kappahl på kläder.
Oj oj oj vad alla tycker olika :-P Inte lätt att veta var man ska köpa kläder då alla är butiker är så olika till och med inom butiken själv :-O
Då kan jag påminna denna diskussion som kom upp för snart ett år sedan:
ennyblogg.blogspot.com/2011/01/om-klara-ar-116-cm-och-kalle-ar-116-cm.html
Om Klara är 116 cm och Kalle är 116 cm, hur mycket längre är då Kalle?
Om Klara är 116 cm och Kalle är 116 cm, hur mycket längre är då Kalle?
H&M's pojk kläder är jätte stora! Visste inte att flickkläderna var så små
Lindex har väl rätt normala i vissa och vissa faktiskt stora.. Kaxs stora, Pop stora (normal modellen), Åhlens stooora och Villervallas nya kläder tycker jag är normala-stora.. jämfört med förut så var de små..
Jag tycker H&M har störst barnkläder, iallafall är de stora för min 6-årige kille som är smal. Möjligt att tjejkläderna är lite mindre. PO.P kan vara stora, men det varierar.
Lindex är klart minst iallafall, följt av Kappahl.