• BarbaMamma84

Tvättmaskinshelvete!!!!! Någon som är teknisk!??!

Frustrerad för jag finner inget fel.
    - Ny tvättmaskin.
    - Vatten ikopplat (switch på)
    - Elen i kopplad.

Skiten startar i 30sek och sen står det Uc i kontrollfönstret. Problemet är att det finns en massa förklaringar på sånna men INTE UC .... Någon som vet vad felet kan vara!? Instruktionsboken ger nada tyvärr....!!

Hjälp någon innan jag förmodligen kastar skiten utför trappen??  

• Svar på tråden Tvättmaskinshelvete!!!!! Någon som är teknisk!??!
  • 124
    BarbaMamma84 skrev 2011-11-01 21:51:04 följande:
    Frustrerad för jag finner inget fel.
    - Ny tvättmaskin.
    - Vatten ikopplat (switch på)
    - Elen i kopplad.

Skiten startar i 30sek och sen står det Uc i kontrollfönstret. Problemet är att det finns en massa förklaringar på sånna men INTE UC .... Någon som vet vad felet kan vara!? Instruktionsboken ger nada tyvärr....!!

Hjälp någon innan jag förmodligen kastar skiten utför trappen??  

Tagit bort transportsäkringar?

Kan vara Unbalance Error.

4. UNBALANCE ERROR – Display shows UE.

Laundry load is unbalanced, manually loosen any tangled laundry.

If only one item of clothing needs washing, such as a bathrobe or jeans, the final spin result might be unsatisfactory and an UE error message will be shown in the display. Unbalance error is cleared by POWER switch OFF and back ON.

• BarbaMamma84

Det fanns i instruktionen men de funkar inte.. Blir samma både med och utan tvätt, lite och mkt.. :(

- Memphis, min själ, mitt hjärta, mitt liv -
  • BarbaMamma84

Nej, max ett varv skulle jag tro och sen tvärstannar allt för att sen visa Uc i rutan... :( 

• BarbaMamma84

Nu skäms jag lite.... Kan de vara så enkelt att slangen som redan satt dragen för tvättmaskin INTE är någon högtrycks slang (?) och det är därför det inte funkar...? Skäms

• sportpappa
    BarbaMamma84 skrev 2011-11-02 21:24:54 följande:
    Nu skäms jag lite.... Kan de vara så enkelt att slangen som redan satt dragen för tvättmaskin INTE är någon högtrycks slang (?) och det är därför det inte funkar...? Skäms
    Njae, det låter inte som det skulle bero på det. Det är en högtrycksslang för att den ska hålla för vattentrycket. Någon annan funktion kan jag inte se att den har.

Dubbelkolla att du gått igenom alla instruktioner i manualen för installation av tvättmaskinen så du inte missat någon liten men vital punkt.
  • BarbaMamma84

Men de kommer ju inte in något vatten heller? Tänkte om det börjar där och därför trumman inte snurrar vidare för att den känner av att det inte kommer något vatten?

• SVejsan

Fabrikat?

Är den helt ny (och alla transport säkringar är borttagna)?
    Och du har inte kört den tidigare , eller är det ett fel som kommit? 

• BarbaMamma84

Helt ny, allt är installerat som de ska och de dök bara upp. 

• pyret2012

Nä, dom kan jag inte ett skit om... Varför inte ringa service om dene ny. Har du gjort allt enl instruktionerna gäller ju garantin..

• BarbaMamma84

Har pratat med samsung och dom hade aldrig hört talas om de problemet så fick instruktion på att bryta strömmen från proppskåpet 10-15 min. Funkade det inte och Uc kom tillbaka så skulle jag ringa så skulle dom fixa de via nån service? 
    Men så har jag ju drulle garanti där jag köpte den, kanske bara skulle åka dit med åbäket och säga varsegod, ge mig en ny!  

Svar på tråden Tvättmaskinshelvete!!!!! Någon som är teknisk!??!