• Hassan0421

Lagt skulden på henne!

Hallå! Är gift sedan -08 och vi har varit tillsammans sedan -03. Har två barn 7 och 4 år. Vet inte riktigt när våra problem började men det senaste året har sexet minskat markant. Men mest har det blivit utan känslor när vi har sex. Jag vill gärna ta en sk. långis med mycket gos och sedan underbar sex. Men hon tycker att nu knullar vi och sen sover vi. Visst skönt och man får doppa men det känns inte som att hon älskar med mig utan bara tar det hon vill ha. Hon stoppade i en spiral för ett år sedan och sedan dess har sexlusten minskat nästan helt. Förr hade hon toppar och dalar men nu är det bara dal. Det var lite om var vi är idag. Vi har pratat och blivit osams många gånger. Jag försöker tjata till mig sex. Hon vågar inte närma sig mig för då tror jag att hon vill. Bästa sättet för oss har varit att skriva till varandra och nyligen fick jag att sms där det stod " det är bara mitt fel :(" Det fick mig att må jätte dåligt och kände mig jätte dum. Där hade jag lastat över allt på henne,pressat henne och fått henne att tvivla på sina känslor för mig. Jag har tjatat om att jag känner mig nykär och helt galen i henne. Inte konstigt att hon känner sig pressad. Nu har vi skilda sovrum och jag har backat tillbaka helt men med en jätteklump i magen för vad som skall hända. Saknar så mycket en kärlekskram. Hon hade frågat mig om en date Utan krav och förväntningar. Det var jättemysigt föråtom att hon som vanligt tog emot mina smekningar men inte ens än kram fick jag tillbaka. Men måste bita ihop och gå och lägga mig i mitt sovrum. Vet inte hur länge och vad jag kan göra. Ska man sluta ge henne beröring? Någon som varit i samma sits som jag? Mvh en älskad man men inte fysiskt och då menar jag inte bara pga lite sex....

• Svar på tråden Lagt skulden på henne!
  • Sara 045

Ouch... Rynkar på näsan Visst är det en hormonspiral hon har?? Jag tappade sexlusten totalt när jag använde hormonspiral, medan kopparspiral funkade bra...

Jag tror inte att det är någon bra ide att sluta med beröring, då glider ni ju bara ännu längre bort från varann. Kan ni inte komma överens om att massera varann typ 15-20 min VARJE kväll no matter what och sen nöja er med bara massagen? Och göra så konsekvent minst 1 månad. Ni behöver ju inte ens prata eller gossa med varann under tiden. Då kanske det släpper lite för er båda. 

Hoppas, hoppas, hoppas att det löser sig! Berätta gärna mera hur det går för er. Och lycka till!! 

• Hassan0421

Hej Sara!

Tack för trevligt tips. Låter som en kanonbra ide.
    Men tyvärr så har hon flyttat hem till sin syster ett tag vet ej hur länge. Vi har varit på samtal hos familjerådgivningen ett par gånger. Bra att prata med tredje part lite.

Insåg tyvärr för sent att det inte bara var närhet och sex jag kunde mista. Nu är jag påväg att förlora den underbara tjej som jag älskar så mycket och ville leva tillsammans med. Det gör så ont i hjärtat att jag inte vet hur jag ska kunna ta mig upp igen :(

Så fort jag ser henne vill jag bara ta henne i famnen och tala om hur mycket jag älskar henne och att allt kommer att bli bra igen. 
    Men kan ju inte styra hennes känslor och nu måste jag hålla mig på avstånd och försöka vara glad och trevlig....
    Förstår ju henne att det är svårt att hitta känslor i någon som bara gråter :(. 
    Men hur kan jag sluta gråta när jag älskar henne så......     

Hoppet är mitt andranamn just nu :) Det måste ju finnas något långt inne med tanke på bra vi har haft det genom åren......

• Fjäss

Lusten är som ett vilt djur som lever sitt eget liv, svårt att förutsäga eller styra det.

• såärdet

preventivmedel tar tyvärr bort eller minskar sexlusten för många. Lite tokigt då man ju har det för att kunna ha sex utan att riskera bli med barn. Kan ni inte ha kondom i stället? Då slipper hon proppa kroppen full med konstiga preparat och ni kan troligen hitta tillbaka sexmässigt. Har ni ens pratat om att byta preventivmedel?

• guybrush

Är det hormonspiral så kan det faktiskt vara det som spökar. Ut med skiten. Min fru påverkades jättemycket när hon gick på p-piller och hade inte alls samma sexlust. Hon tycker att det är så underbart skönt att slippa den där skiten sedan hon satte in en kopparspiral. Hon har sagt flera gånger att hon känner en mycket större sexlust nu.

• VanillaT

Vad du än gör så visa o säg att du forfarnde vill o älskar henne! Om du inte gör det kommer du ångra dig. När jag lämnade min man trodde jag att vi kanske skulle kunnat vara ett par på avstnd, men han sa aldrig att han saknade mig eller något... Nu långt senare har han sagt att han önskade att vi fortsatt. Men nu e det för sent...

• Stefan67
    VanillaT skrev 2012-03-11 18:54:09 följande:
    Vad du än gör så visa o säg att du forfarnde vill o älskar henne! Om du inte gör det kommer du ångra dig. När jag lämnade min man trodde jag att vi kanske skulle kunnat vara ett par på avstnd, men han sa aldrig att han saknade mig eller något... Nu långt senare har han sagt att han önskade att vi fortsatt. Men nu e det för sent...
Svar på tråden Lagt skulden på henne!