• Anonym (Sagan om ringen)

Vad ska man göra med vigselringen?

Vad ska man göra med sin vigselring som bara ligger o skräpar i lådan nu?

Den är så otroligt fin, den var min käraste ägodel innan jag slutade använda den.
    Jättedyr var den också, känns deppigt att den bara ligger där.

Hur har ni andra gjort? U-landsproblem jag vet...

• Svar på tråden Vad ska man göra med vigselringen?
  • Anonym

Kan du inte sätta den på andra handen? Gravera in något stärkande i den istället för det som står nu (om det står något). En vacker ring är alltid en vacker ring och den älskar man ändå!

• Kulta17

Jag hade smält ner guldet och tilllverat ett annat smycke. Då finns den kvar men i en annan form. Hade jag haft neg. känslor för fd mannen hade jag sålt guldet och köpt mig något annat snyggt för pengarna ;)

Anonym skrev 2011-11-02 09:47:17 följande:
    Kan du inte sätta den på andra handen? Gravera in något stärkande i den istället för det som står nu (om det står något). En vacker ring är alltid en vacker ring och den älskar man ändå!
    Jo, det kan man ju... men är inte det konstigt att fortfarande ha den på sig när man är skiljd(även om det är på höger hand)? Jag älskade verkligen den ringen, men det var ju för att det var en symbol på våran kärlek/vårat äktenskap. Vet inte om det skulle kännas konstigt att fortfarande ha den.

Hur som helst är jag inte redo nu, var inte så länge sen jag tog av mig denGråter
  • Sassajajja

Jag lämnade in min gamla förlovningsring, från mitt ex, och fick pengar för guldet när jag och min man (annan man) och jag gifte oss. Då kunde jag få den vigselring jag ville ha annars hade det nog blivit lite dyrt. Guldpriset är bra nu! Jag är väldigt osentimental så för mig var det en bra lösning

Annars tycker jag att förslaget ovan är bra! Eller gå till en guldsmed och fråga om de skulle kunna göra något annat fint smycke av den. 

• Anonym (dottern)

Jag vet inte om du har några barn. Men min mamma trädde en halsband genom sin vigsel- och förlovingsring och gav till oss barn för att symbolisera att även om de var skilda så stod de alltid kvar kring oss. Det halsbandet är min käraste ägodel nu och jag har den ofta på mig. En ide iallafall :)

• zoxi

Min pappa smälte ner sin och gjorde en platt berlock där han skrev mitt namn på ena sidan och mitt födelsedatum på andra. Den tog han aldrig av sig :)

• Anonym

Har ni barn? En kollega tog exmakens och sin vigselring och lät göra om dom till ett smycke till dottern.

Jag har kvar en gammal förlovningsring... Flyttade ifrån honom 98... Jag vill egentligen inte ha kvar den. Har tänkt att sälja guldet och skänka pengarna till något välgörande (vill inte behålla pengarna, det skulle kännas konstigt på nåt sätt) men det har bara inte blivit av.

• Lumpofelia
    Anonym (dottern) skrev 2011-11-02 09:57:13 följande:
    Jag vet inte om du har några barn. Men min mamma trädde en halsband genom sin vigsel- och förlovingsring och gav till oss barn för att symbolisera att även om de var skilda så stod de alltid kvar kring oss. Det halsbandet är min käraste ägodel nu och jag har den ofta på mig. En ide iallafall :)
    klok mamma
    Sassajajja skrev 2011-11-02 09:53:04 följande:
    Jag lämnade in min gamla förlovningsring, från mitt ex, och fick pengar för guldet när jag och min man (annan man) och jag gifte oss. Då kunde jag få den vigselring jag ville ha annars hade det nog blivit lite dyrt. Guldpriset är bra nu! Jag är väldigt osentimental så för mig var det en bra lösning

Annars tycker jag att förslaget ovan är bra! Eller gå till en guldsmed och fråga om de skulle kunna göra något annat fint smycke av den. 
    Kanske om jag blir tillräckligt fattig som ensamstående mamma ha ha.
    Nytt smycke är ju en bra ide
    Anonym (dottern) skrev 2011-11-02 09:57:13 följande:
    Superbra ide
    och ja, jag har tre barn.
    Har bla tvillingdöttrar, så det känns lite svårt just för att dom är två styck. Vem skulle få den liksom?
Svar på tråden Vad ska man göra med vigselringen?