• chevrolet

PCO och CAMBRIDGE för oss som måste gå ner vi vikt för att bli med barn

hejGlad

som detta råder så måste jag gå ner i vikt för att få hjälp med att bli gravid.
    måste gå ner 10-15 kg
    så jag skapar en tråd här för att dela med mej av min resa och kanske insperera andra till
    att göra det just jag görSkrattande

jag har pcos är överviktig och har för högt testosteron ja å allt det där. har i mådags börjat med cambridge
    för att underlätta att gå ner i vikt och för att snabbare få ett pluss Skrattande

Ni får mycket mer än gärna vara med i denna tråd så vi kan peppa varandra, prata av oss om hur vi mår och hur allt går.

Min väntan är ju självklart att få det där plusset på stickan som vi alla andra. så häng gärna med i denna tråd å dela med dej av skratt å gråtFlört
  • Svar på tråden PCO och CAMBRIDGE för oss som måste gå ner vi vikt för att bli med barn
  • chevrolet

heheh så bra. hoppas det inte var krånglikt baraCool

• Sessi24

Hejsan tjejer. Min läkare tyckte jag skulle försöka komma ner iallafall 5 kg så trodde han Att jag möjligtvis kunde få egen äl :=) så nu jädrar har jag ändrat maten, å börjat ut å gå innan frukost och efter middagen :) så vi får se om det räcker. Hur gör ni? :=)

• lycklig02

Shevrolet: det gick bra o nja kanske inte denna dag då men men jag kör nya tag en annan dag o tack för jag får hänga kvar även här . SESSI: håller på dig med 5 kg där är du snart speciellt om pw innan frulle har jag hört. Det klarar du finemang

• chevrolet

sessi välkomen hit till denna tråd. 5 kilo är inget ting det går du fort ner =) får hoppas på ditt pluss snart då.
    jag kör ju med cambridge pulver diet det är tre mål om dagen. ocha att självklart gå ut å gå men har varit slö på den fronten =/

Lycklig02: jasså farför gick det inget bra?? bara till att fortsätta att kämpa. som jag sa till dej tidigare idag så var min andra dag igår då var det fruktansvärt kämpigt det var nästan så att jag börja gråta så kämpigt det var fjolliga jag hahah. men efter lite stöd så gick det ändå. det är dom 3 första dagarna som är jobbigas men bara att bita ihop sen går det mycket lättare och du glöm inte att dricka flera liter vatten det gör att du mer känner dej mättare. och drick mycket vatten innan å efter ditt du tar dej soppan eller vad det kallas för. detta kommer att gå kanon finns här för dej om du behöver stödGlad

• Sessi24

Lycklig02 & Chevrolet. Tack ni :) jag mitt mål att komma ner -5 kg till Jul :) men måste köpa mig en våg, min gamla har fått vattenskada ;) vad har ni för mål att komma ner då? Ser att ni kör på pulver diet el soppa va? Själv har jag börjat med LCHF :=) älskar ju kött feta såser å sallad, så den passar mig som handen i hansken. Idag v jag ute kl 04.15 och gick haha, bara för att följa med min man en dag på jobbet :) Trevlig dag på er, och kämpa på med allt idag...! Kraamis

• Ise

Jag tänkte inte gå med i tråden dock såg jag den på forumet och ville bara lämna lite tips till er :)

Min sambo hade väldigt mycket övervikt förra våren, han valde att välja bort det allra mesta av kolhydraterna, i alla mål. Så man kan väl säga att han åt enligt LCHF dock så undvek han även de otroligt feta såserna och fetterna som LCHF vill att man ska äta. Det blev mycket kyckling, lax, kött, halloumi/feta, ägg och sallad. (med enbart en lätt dressing till och inte en tjock gräddsås).  
    Han åt även 5 ggr om dagen - Det är viktigt att äta lite och OFTA för att förbränningen ska bli maximal. helst ska det inte gå mer än 3-4 timmar mellan målen. (till mellanmål kan man gärna äta proteinshakes för att "fylla ut", bra mellanmål och endast rena proteiner. Proteiner = det som ger mättnadskänsla).

På detta var det enda han gjorde att promenera. Han promenerade 1 timme varje dag (med några få undantag) och åt enligt ovan (självklart med en del "fusk" då han vissa dagar faktiskt unnade sig något gott, dock väldigt sällan) 
    Detta gjorde han i 8 veckors tid och gick ner 16 kg. 

Han hade gett sig fan på att klara det och då brukar det gå :) Det han tyckte var otroligt jobbigt var att gå de där dagliga promenaderna, men bara tanken på hur bra det känns efteråt och att han faktiskt måste gå ner i vikt fick honom att gå ut oavsett vilket väder det var. 

Nu blev det ett långt inlägg, men det jag tänkte säga var 
    Ät mycket proteiner
    Ät ofta men lite
    Promenera mycket.

Inga nya avancerade tips utan ni har säkert hört dem förut men jag har sett med egna ögon att det faktiskt fungerar tokbra bara man följer dem :)
    Önskar er all lycka till och hoppas ni blir gravida snart!

Tjing!                  

• lycklig02

Sessi: jag äter cambridge för att gå ner i vikt o må bra inte för att bli gravid jag var med i ts förra tråd o fick följa med även hit. Jag hoppas verkligen ni kommer få ert pluss snart både du o ts. Själv har jag lång väg till mitt mål men tar ett steg i taget o nå mitt mål kommer jag en dag precis som ni.

• chevrolet

ISE:

jo visst är nog LCHF jätte bra. men äter jag mat så faller jag nog in i den onda cirkeln igen med dålig mat. å det vill jag inte riskera nu. men efter jag har kört med cambridge och jag har nått eller är nära min vikt mål så kommer jag blanda med både cambridge för att fylla ut mål tiderna med det å samtidigt att äta enligt LCHF

Sessi: mitt mål är att gå ner 10 -15 kg skulle igentligen gå ner lite mer men men.

• Lii02

Hej Tjejer!
    Vill ni ha hjälp med att gå ned i vikt, äta rätt, börja röra på er och må bra?

Lisa heter jag, 29år gammal, utbildad hälso och friskvårdspedagog. Jag är själv småbarnsmamma och vet hur svårt det kan vara att hitta tid, ha ork, att äta rätt och att hitta motivationen. Men hör av dig till mig så ska jag hjälpa dig!

Vi lägger upp en plan som passar just dig. Och jag kommer att finnas här och stötta, ge motivation, tips och råd.
    Jag har pco och försöker nu att få ett syskon till min son.

Jag ser fram emot att höra av dig! Maila mig [email protected]

Svar på tråden PCO och CAMBRIDGE för oss som måste gå ner vi vikt för att bli med barn