• SL87

HJÄLP!!! Flertal blödningar i vecka 13.

Jag är gravid med mitt första barn och har varit jätteorolig de 12 första veckorna. Nu när jag blivit lite lugnare så kom bakslaget. I måndags började jag att blöda, det rann ner relativt mkt blod i toaletten men det slutade ganska snabbt.. Det var inte klumpar eller så, bara rent blod. Jag åkte in till akuten och fick göra ett vaginalt ultraljud.. Där konstaterade läkaren att allt var bra med bebis, fick en bild ↓ se nedan. Hon sa att det kunde bero på att moderkakan satt långt ner och skaver mot modermunnen..

Men inatt började jag blöda igen. Jag kände att det rann och jag blödde genom min pyjamas, sen så satt jag på toaletten och lät det rinna/droppa, sen slutade det igen. Jag ringde kvinnokliniken och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre/jag fick ont.

Men jag är jätteorolig.. Ingen jag känner har haft blödningar och jag skulle gärna ta emot era åsikter eller höra era erfarenheter. Jag vill så gärna att vår bebis ska stanna hos oss.

• Svar på tråden HJÄLP!!! Flertal blödningar i vecka 13.
  • 060810

Åk in igen!
    Man kan aldrig åka in för många gånger!

Jag hade blödningar till v. 15 med min sista och det gick bra. Hade moderkakan för öppningen nästan hela graviditeten. 

• syntharen

Hur går det? Vi är ju på samma BF-lista men du har inte skrivit där sedan du fick ditt VUL, väl? Visste inte att du börjat blöda igen. Är orolig för din skull. Är lite orolig för mig själv också eftersom jag fortfarande har lite blodiga flytningar samt lite ont i rygg och mage, och inte särskilt illamående längre... Har du fortfarande gravsymptom?

• SL87
    syntharen skrev 2011-11-03 09:06:42 följande:
    Hur går det? Vi är ju på samma BF-lista men du har inte skrivit där sedan du fick ditt VUL, väl? Visste inte att du börjat blöda igen. Är orolig för din skull. Är lite orolig för mig själv också eftersom jag fortfarande har lite blodiga flytningar samt lite ont i rygg och mage, och inte särskilt illamående längre... Har du fortfarande gravsymptom?
    Jag har tappat vissa trådar, jag är med i så många. Vilken tråd tänkte du på? :)
    Jag var in på akuten i måndags, då kollade dom upp det och bebisen fanns kvar, såg kry ut osv. Det var efter blödningen.. Sen blödde jag igen igår. Men dom sa att jag inte behöde höra av mig om det inte blev värre..

Jag tror jag har lite gravsymtom kvar, men jag går ju in i vecka 14 på söndag också, så det är ju svårt för mig att säga eftersom dom värsta symtomen försvinner där nåstans också.. med illamående och sånt :( jätteorolig är man iallafall. 
  • akiire

Hej!

Jag förstår hur du känner. har varit i samma sits två gånger.
    Med mitt första barn fick jag blödning i v12, klart rött blod, inga klumpar och hade inte ont.
    Jag åkte  in till gynakuten och där konstaterades att bebisen mådde fint. Läkaren kunde itne säga vart blödningen kom ifrån med sa att det kunde vara något kärl som brustit eller någonting annat.

Nu är jag gravid igen med barn nummer två och konstigt nog i samma vecka  fick jag en likadan blödning.
    Ingen smärta osv... Jag åkte inte till gynakuten igen och läkaren konstaterade att barnet mår bra men kunde itne säga vart blödningen kom ifrån.
    Två dagar efter jag varit på gynakuten så kom det lite blod på pappret sa,t brunt (tecken på gammalt blod) men det försvan sedan.

Jag känner även folk som varit gravida som haft blödningar och där graviditeten fortlöpt utan problem.
    Vissa blöder andra inte.  

Försök att slappna av. Är du orolig så ska du absolut besöka läkaren igen, hellre en gång för mycket än för lite.

Du ska se att allt är bra  :)

• Fridaa87

Hej!

Har blödit i två graviditeter av tre.. Första kom det lite i v8 och v10 och en brun slemmig klump med en mindre svart klump i och lite mörkt blod efter.. Sen var det lugnt hela grav.. han är snart 3 år :)

andra barnet var allt lugnt hela tiden, hon är snart 1,5år :)

Tredje barnet kom det brunt/mörkrött i omgångar och färgade flytningar i 3 veckor fram och tillbaka och det slutade i mf för 4 veckor sedan i v9.. kom MASSOR med färskt blod och stora klumpar jag fick trycka på för att få ut. :S
    Fick skrapas två dagar senare för fostret låg kvar utan hjärtaktivitet..

Det kan alltså gå bra fast man har blödningar och det kan gå illa också... man vet aldrig förrän man kollat upp det..

• SL87

Tack för era svar, tar gärna emot fler =)

Jag har blödit två ggr, ingen utav blödningarna har hållt i särskilt länge, utan det har runnit i toaletten i nån minut sen slutat! Jag har inte haft några klumpar i blodet, det har sett ut att vara klart, rött, färskt blod!

Svar på tråden HJÄLP!!! Flertal blödningar i vecka 13.