Pastasallads recept???
Funderar på pastasallad till dopet men det står still i huvudet. nån som har recept eller tips.
Funderar på pastasallad till dopet men det står still i huvudet. nån som har recept eller tips.
Vad vill du ha för nåt i? Jag har massor av recept som både är goda och nyttiga.
pasta sallad med kassler så gott Du annvänder ju grönsaker du vill ha + pasta sedan steker du kassler å champinjoner i vanlig orginal taco krydda å sedan bara blanda :) ta gärna en bit bröd med=)
Den med kassler lät god kanske nån med "gegga" i också om ni fattar vad jag menar. Kyckling eller skinka är ju gott också vi har dock fisk och skaldjursallergiker blan släktingarna så det får vi skippa.
ja jag lovar dig kasslersalladen e inte dum jag har nästan begär på den *S* det ska vara pasta kassler p champinjoner stekt i tacko krydda sallad majs gurka tomater å sedan får man ju lägga till omdet är nå mer man vill ha i =) testa den någon gång i allfalll den e super =)
italiensk variant!
Pasta med olja o balsamvinäger, ruccolasallad,stekta champinjoner, soltorkade tomater, färsk timjan, vitlök o schalottenlök. Riv över parmesan. Lite oliver i e också mums.
Här en är kanongod, lite lyxig, sallad!
Blanda först:
kokt pasta
gräddfil
pesto
pressad vitlök
salt
svartpeppar
Blanda sen i:
fetaost i tärningar
gröna oliver
strimlade soltorkade
skivad rödlök
paprika
tomater
gurka
Man kan tex ha kallskuret till eller blanda i kyckling bitar. Såååååååå gott!
en god som vi tycker är
pasta
kassler el skinka
gurka
purjolök
paprika
tomat (kan bli lite rinnigt)
Sen blandar jag med creamfarich franska örter o en naturell
ev lite örtgrydda, salt o peppar.
Det blir ungefär 4-6 port.
Pastasallad till dop-- en toppenidé, tack för tipset
Jag brukar bara blanda i Creme Fraiche med smak eller Sweet Chilisås+Naturell Creme Fraishe MUMS!
Nån mer som har tips?
Gegga på lika delar fraiche och chilisås.
Förutom pasta så:
Kyckling
Bacon
Soltorkade tomater
Marinerade vitlöksklyftor
Oliver
Paprika
Morot.
Salladen kan serveras med såsen separat, men är en höjdare ihopageggad.
Här kommer ett till recept!! Jättegott...
pasta penne
knaper-stekt bacon
ärter, majs-paprika mixen (som finns i frysdisken)
isbergssallad
gurka
tomat
rödlök
feta ost
cashew-nötter
( ev cremefraiche blandat med lite salt o en pressad vitlök)
det ska vara italiensk salladskrydda i "min" pastasallad! det glömde jag =)