• Josebosse

Mindre än 2 månader till Jul. Här kan vi efterlysa bra julklappstips!

En tipstråd för julklappar till syrran, fasters svärmor, maken eller vem helst man kan ha problem att hitta klappar till!

Börjar efterlysa något till min bror. 25 årsåldern, spelar fotboll, gillar bilar och att lyssna på ljudböcker.
    Budget: Runt 300- 400:-

• Svar på tråden Mindre än 2 månader till Jul. Här kan vi efterlysa bra julklappstips!
  • Onkel Anneli

Prenumeration på någon bil eller fotbollstidning?

Lägg ihop med någon anna och köp en upplevelsepresent iform av att köra en sportbil ?  

• Josebosse

Han har typ fått hur många prenumerationer som helst genom åren så det känns ju ganska tråkigt nu...

Får ringa anna och fråga om hon vill lägga ihop! (haha jag kunde inte låta bli! )

• lalasmama

Presentkort på ljudbok (om du inte vet vad han gillar!) och en snygg tröja eller presentkort på kläder om du köper en ljudbok...
    ?!?

• lalasmama

Jag vill gärna ha tips på julklappar till:

8 årig kille som gillar bl.a. Lego .. 100:-
    5 årig tjej som gillar Hello Kitty .. 100:-
    6 årig kille 300:-
    4 årig kille 300:-
    Min 37 årige man 300-500:-

Hoppas få lite liv i tråden!!

• True love

Lalasmama: Kan försöka hjälpa dig med tips till 5-åriga flickan iaf då jag själv har en flicka i samma ålder, i år är hon tokig i Barbie men förra året var det bara Hello Kitty som gällde ;) Finns ju massor med Hello Kitty, pussel, memory, målarböcker, filmer, nallar, bakformar, små Hello Kitty hus, kläder, hårspännen, hårband, diadem, halsband, Hello Kitty dockvagn....ja det finns hur mkt som helst! :) Själv skulle jag vilja ha lite tips på vad vi kan ge till: svärmor, svärfar, min bror på 24, 11 årig flicka, 11 årig pojke, 2 st 14 åriga pojkar och en 14 årig flicka. Står helt still...vet inte alls vad vi ska hitta på! :S

• Onkel Anneli
    lalasmama skrev 2011-11-08 14:10:14 följande:
    Jag vill gärna ha tips på julklappar till:

8 årig kille som gillar bl.a. Lego .. 100:-
    5 årig tjej som gillar Hello Kitty .. 100:-
    6 årig kille 300:-
    4 årig kille 300:-
    Min 37 årige man 300-500:-

Hoppas få lite liv i tråden!!
    Det går att hitta nyvaror på tradera när det gäller lego, hello kitty till riktiga fyndpriser- begagnat finns hur mycket som helst!
  • lalasmama

Tack för bra tips!!

True Love: Tips till svärmor och svärfar: fotoalmanackor finns både billiga och dyra.. (billiga på tex vistaprint) vi brukar köpa från trycksakstorget.se de har roliga och fina! Men det kostar 400:- för 2 st..
    Tips till 11 åringar: dvd filmer, böcker, dataspel, smycken, pyssel, spel....
    Tips till 14 åringarna: biocheckar!

• True love

Ja presentkort på sf bio har vi faktiskt redan tänkt på :) tror även att 11 åringarna skulle kunna uppskatta det :) fotoalmenackor väntar vi med till nästa jul då vi fått tillökning, så det kan vara kul med bilder på de båda :) Brukade ge foto almenackor de första 2 åren till mina föräldrar och svärmor och svärfar men då det inte var så uppskattat av alla tyvärr :/ och blev dyrt i längden så har det inte blivit några nya sen dess. Däremot spinner jag vidare på din ide och tänker på om man ev skulle kunna göra nåt annat med tryck på dottern, musmatta, muggar, örngott, skärbrädor och dylikt :) tack för hjälpen! :)

• Gumman

etthundrakronor.se kan man hitta julklappar som smycken och klockor eller kanske en isform med titanic och isberg. Inget kostar öve 100 kronor.

• Boomtown

Denna tråd favoritar jag.

Jag har lite tips till 11-åriga tjejer (och runt den åldern). Jag ska köpa ett namnhalsband. På denna sida finns det halsband i neonfärger m.m.  http://www.mittnamnhalsband.se/
    Bodybutter, kläder, parfym, på glitter finns en jättefin portnomä (plånbok) som är i fuskpäls rosa eller vit 79 kr. 

Till en kille som gillar lego kan lego ninjago gå hem (en sån som snurrar). Om han håller på med sånt. Kostar typ 129 kr.  Bayblade, på H&M köpte jag fina t-shirtar med super Mario och Svampbob fyrkant på. Fanns även Homer Simpson. Kostade 129 kr. 

• lenakj74

Här kommer ett tips som passar barn ca 2-6 år. Det är en bok som heter "Tandtrollsboken" och är en rolig bok på rim om de små tandtrollen som gillar att äta dina tänder. Finns att beställa på
    www.sagann.se  

• True love

Nu kanske jag har dålig fantasi men kom igår att tänka på att man kan ju alltid göra egna personliga julpresentkorgar med lite olika innehåll beroende på person och ge bort i julklapp :) Så svägerskan med familj kommer att få en sån, likaså svärmor, min bror och mina föräldrar. Tonåringarna kommer att gå antingen ett varsitt presentkort på bio eller något annat de skulle uppskatta, tex tv/dator spel. Svärfar kommer nog förmodligen att få antingen en fotoalmenacka eller nåt annat med bild på barnbarnet, om det blir en större kylskåpsmagnet, skärbräda eller kopp med tryck vet vi inte än. Tänkte även göra iordning små presentpåsar till övrig släkt som kommer hit på en snabbvisit under julhelgen och ger vår dotter julklappar.

• Boomtown

Nu har jag lite mer tips till blandade åldrar. På Ellos fick jag erbjudande om 40 % rabatt. Så jag köpte en varsin fårskinnsmatta till dem. Rosa till tjejerna och en svart till killen. 150 spänn. Perfekt. Oäkta naturligtvis, men den är nog dunderskön.

• 2barnsmamman

ekoleko.se kan du köpa giftfria leksaker. De har åldersindelade tips. Om du gillar dem på facebook får du en påse pysselbitar av majs utan kostnad. Man skall ange koden PlayMais i kassan. www.facebook.com/EkoLeko

• Miis75

Måste tipsa om att de har 200 kr rabatt på en supertuff HD-GUNGHÄST på www.lillatrollet.se just nu!
    Ser precis ut som en riktig HD och låter som en också!!  Tror att rabatten gäller tom den 27/11.

Verkligen en annorlunda julklapp om man är ute efter det!!! Eller dopgåva!

Svar på tråden Mindre än 2 månader till Jul. Här kan vi efterlysa bra julklappstips!