• atool

Hur många minuter tar det tills potatisen är kokta i microugnen?

Bara en undran?

• Svar på tråden Hur många minuter tar det tills potatisen är kokta i microugnen?
  • Dimitra

Jag ångkokar 4 normalstora potatisar + en halv citron i en skål täckt med plastfolie på full effekt i 10-15 minuter.

The Dimitra universe.
  • atool
    Dimitra skrev 2011-11-02 15:43:01 följande:
    Jag ångkokar 4 normalstora potatisar + en halv citron i en skål täckt med plastfolie på full effekt i 10-15 minuter.
    Jag tycker att 15 minuter låter mycket, men det tar så lång tid innan potatisen är färdig med vår microugn också.

Misstänkte att det var något fel på vår ugn. Därför jag frågade.
  • Dimitra
    atool skrev 2011-11-02 16:15:33 följande:
    Jag tycker att 15 minuter låter mycket, men det tar så lång tid innan potatisen är färdig med vår microugn också.

Misstänkte att det var något fel på vår ugn. Därför jag frågade.
    Vi kanske har fel på ugnarna båda två Flört 15 minuter är hejdlöst lång tid.
    The Dimitra universe.
  • atool
    Dimitra skrev 2011-11-02 16:20:22 följande:
    Vi kanske har fel på ugnarna båda två Flört 15 minuter är hejdlöst lång tid.
    Ja, visst är det lång tid.
    Det tar ju lika lång tid som att koka på spisen.

Hoppas vi får svar från flera.
  • Hemlighet

Måste bara fråga. Hur kokar man potatis i micron? Är det bara att lägga potatisen i en skål med vatten och ställa den på ca 15 min???

• atool
    Hemlighet skrev 2011-11-02 16:31:33 följande:
    Måste bara fråga. Hur kokar man potatis i micron? Är det bara att lägga potatisen i en skål med vatten och ställa den på ca 15 min???
    Så här gör jag.. 

Man lägger potatisen i en form som tål microvärme + vatten och lite salt. Sedan på med locket
    som hör till formen och ställer på 15 min.
Svar på tråden Hur många minuter tar det tills potatisen är kokta i microugnen?