• sommar barn

Nuvoryn bantningspiller, har de hjälpt dig som provat att gå ner i vikt?

Hej! Jag vill gå ner i vikt, men har fastnat i mitt sockerbehov och har därför det riktigt svårt att gå ner i vikt. Jag skulle vilja prova någon metod som gör att man ganska snabbt kan tappa kilon och har läst och Nuvoryn bantningspiller, som tydligen ska öka fettförbränningen och minska aptiten. Det jag är rädd för att det inte ska hjälpa mot det söt-sug som jag oftast känner och ser som mitt största problem till att gå ner i vikt. 

Men du som provat gick du ner som du önskade?  Och om du kände ett stort socker behov innan du började med dessa piller, fortsatte du att känna samma sug, eller blev även det bättre? 

• Svar på tråden Nuvoryn bantningspiller, har de hjälpt dig som provat att gå ner i vikt?
  • mamman i skogen
    sommar barn skrev 2011-11-02 16:39:43 följande:
    Hej! Jag vill gå ner i vikt, men har fastnat i mitt sockerbehov och har därför det riktigt svårt att gå ner i vikt. Jag skulle vilja prova någon metod som gör att man ganska snabbt kan tappa kilon och har läst och Nuvoryn bantningspiller, som tydligen ska öka fettförbränningen och minska aptiten. Det jag är rädd för att det inte ska hjälpa mot det söt-sug som jag oftast känner och ser som mitt största problem till att gå ner i vikt. 

Men du som provat gick du ner som du önskade?  Och om du kände ett stort socker behov innan du började med dessa piller, fortsatte du att känna samma sug, eller blev även det bättre? 

Sötsug kan du minska eller få helt att försvinna genom att inte mata kroppen med frukt, bröd pasta godis stärkelserik mat som potatis, ris etc etc..

För många fungerar LCHF/lågkolhydratskost utmärkt mot sockereroende och sug då man håller blodsockret på en stabil nivå. 

Läs bittens bok eller hennes blogg, föreläsningar på youtube så får du nog några svar på hur du kan gå tillväga för att bli kvitt sockermonstret  http://www.bittensaddiction.com/beroenden/beroende.html    
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mannekarlsson

Håller med dig mamman i skogen. För mig handlade allt om att sluta äta socker (även söta frukter). När man väl slutat tappar man lusten att äta det igen.

Och sommar barn, här har du en länk till en sajt där folk recenserar olika piller, även Nuvoryn

Svar på tråden Nuvoryn bantningspiller, har de hjälpt dig som provat att gå ner i vikt?