• RS89

vadå inte dricka kolsyrat vatten?

hej hej! jag har mått jätteilla av vanligt vatten sen ungefär vecka 11 och sen dess har jag druckit Ramlösa och Loka varje dag..är i vecka 16 nu och mår fortfarande lite illa sen när jag dricker kolsyrat vatten mår jag mycket bättre. nu plötsligt har jag läst att det inte är bra för barnet i magen. mitt illamående börjar gå över så kolsyrade vattnet behöver jag inte dricka så mycket av snart. men det vore kul att veta om det är sant att man ska undvika kolsyrat vatten (alltså som Ramlösa och Loka då)? och varför isåfall?

• Svar på tråden vadå inte dricka kolsyrat vatten?
  • mfe

Jag dricker kolsyrat mot halsbrännan då en kompis sa till mig att hon gjorde det under sin graviditet, och hennes barn är då friskt.
    Varför skulle det vara farligt? Är det farligt att dricka fanta då också?
    Ne, jag tror du kan dricka hur mycket du vill, det är ju bra också!

• Lena

Det är inte kolsyrat vatten utan mineralvatten det pratas om. Antagligen pga risk för överdoser av mineralerna

• RS89

men ramlösa och loka och det jag dricker är väl minrealvatten? varför är det farliga att överdosera mineraler? är det pga njurarna då eller?

• matilda77

Jag hörde nån gång att man får i sig för mycket salt genom mineral vatten om man dricker för mycket, tror man kan samla på sig extra vatten då! Jag drack hinkvis och led av svår vätskeansamling på slutet ,så sa nån till mig att dra ner på mineralvatten.

• RS89
    matilda77 skrev 2011-11-02 17:36:22 följande:
    Jag hörde nån gång att man får i sig för mycket salt genom mineral vatten om man dricker för mycket, tror man kan samla på sig extra vatten då! Jag drack hinkvis och led av svår vätskeansamling på slutet ,så sa nån till mig att dra ner på mineralvatten.
    ja det vill man ju inte...det är bara så jobbigt nu när man har hittat någonting som hjälper mot illamåendet och halsbrännan...någonting som är helt vanligt...så går det inte konsumera det heller. e så less på de här nu, vad jag än stoppar i mig så e de fel (typ) =S..
  • reebok84

Köp en sodastream. Så blir det vanligt vatten med bubblor :)

• Twinpeak2012

Eller typ coops bordsvatten. Heter det bordsvatten är det kolsyrat kranvatten snarare än mineralvatten tror jag.

Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • miikaelas

Måste det inte vara rätt extrema mängder för att det skulle vara farligt?
    Och har det med njurarna att göra så borde det väl vara lika "farligt" även om man inte är gravid, eller?
    Jag har ingen aning, men jag försöker använda sunt förnuft och tänka logiskt!

• matilda77

Håller med! Man kan
    Ju inte dricka alkohol, läsk kanman ju inte dra i sig hela tiden och vanligt vatten blir tjatigt! Nä
    Jag dricker Ramlösa och kommer se ut som en vattenballong igen.....sen om det är farligt med mineralvatten vet jag inte....

Svar på tråden vadå inte dricka kolsyrat vatten?