• Csillag

Puregon vs menopur

Hejsan.

Har tidigare tagit pergotime utan resultat.Började med enkel dos som sen blev dubbel som sen blev trippel dos o inget hände.
    fick sedan gonal F.enkel dos hände absolut ingenting på.sedan blev de dubbel dos o längre period med gonal f som resulterade i tvillingar.ett mirakel som läkarna säger.
    när pojkarna va 2 månader så började vi me gonal f  igen o inget hände.
    gjorde 11 inseminationer.
    efter 3 1/2 års försökande tog vi en paus o försökte lägga fokus på annat ett tag men fortsatte ändå hemma men försökte att inte "leva i enbart bebisverkstan"
    vi ska ta upp hormonerna nu o de pratas äntligen om byta hormoner.
    Pojkarna e idag 5 år o ingenting har hjälpt.
    vi har en dotter på 10 år (som blev till trots p-piller)

nämdes både puregon o menopur nu.
    vilket e "bäst" o va e skillnaden.
    Är inte insatt i dessa två så tänkte ja frågar om de e nån som haft de....

jag har ingen ägglossning självmant och min slemhinna e inget som min läkare ens vill kalla slemhinna.

kan tillägga att vi käkar vitaminer o hållt på med agnus castus,rosenrot o glandin .

tacksam för svar.

mvh család

• Svar på tråden Puregon vs menopur
  • Pimpinellan

Menopur innehåller även LH vilket vissa kvinnor-speciellt svårstimulerade och äldre- verkar ha nytta av att få också. Men innan man provat är det svårt att veta om och hur det kommer funka. Men vad är grundproblemet då? PCO eller annat som gör att äl inte kommer? De med PCO är oftast väldigt fertila när de väl har äl så därav dina tvillingar kanske? Hur har hälsokosten funkat då? Inte alls eller nån förbättring?

• Csillag

hejsan.

ok då förstår ja va skillnaden e mellan dom två.
    dom har egentligen aldrig hittat Varför jag har så svårt mer än att jag inte har ägglossning utan hormon hjälp o att ja har super tunna slemhinnor som vägrar bli tjockare.

jag har lyckats få en ägglossning med hög dos hormoner men slemhinnan e värdelös.
    gör jag VUL på ex måndag o de ser bra ut o ska göra insemination på tisdag så är ägget som bortblåst på tisdagen.
    vi har testat göra VUL på morronen o sett bra ut o sen gjort insemination några timmar senare o då existerar inte äggen längre.
    min kropp verkar "äta upp" lr "ta död" på äggen när de e dags för dom att släppa.
    min läkare tycker de e ett mirakel att ja ens lyckades bli gravid me tvillingarna för enligt VUL o blodproverna så borde de inte gått.

dom kan inte hitta anledningen till varför de inte fungerar o va de e för fel.
    min kropp stänger av vid ägglossningen.

vi försöker att inte ge upp hoppet men de e svårt.
    o läkarna vet inte riktigt va dom ska göra heller då dom inte hittar en förklaring till varför de inte fungerar.

.

• Pimpinellan

Ja,ibland är kvinnokroppen ett mysterium. Du får vara särdeles glad för de barn du fått då! Glad Och prova Menopur,man vet ju aldrig.

• Csillag

ja den e ju de.men visst hade de kanske vari skönt att veta vad de e för fel.men men.,
    självklart glad för dom barnen jag har.hopps att de kan bli fler,

ska till läkaren imon igen så då får vi se va han beslutat sej ´för att testa.

• Hjärtefröjd
    Csillag skrev 2011-11-02 18:36:13 följande:
    jag har lyckats få en ägglossning med hög dos hormoner men slemhinnan e värdelös.
    gör jag VUL på ex måndag o de ser bra ut o ska göra insemination på tisdag så är ägget som bortblåst på tisdagen.
    vi har testat göra VUL på morronen o sett bra ut o sen gjort insemination några timmar senare o då existerar inte äggen längre.
    min kropp verkar "äta upp" lr "ta död" på äggen när de e dags för dom att släppa.
    min läkare tycker de e ett mirakel att ja ens lyckades bli gravid me tvillingarna för enligt VUL o blodproverna så borde de inte gått.

.
    Hm, jag vet inte om jag missuppfattar saken, men om ägget plötsligt är borta innebär det väl att du har just ÄL?

Äggblåsor över 10 mm kan enligt min läkare inte absorberas av kroppen utan ägglossar alltid (alltså försvinner från VUL)  förr över senare.
Svar på tråden Puregon vs menopur