Vad fan ska jag göra??????
Skulle ha jobbat Tis,Ons,Tors,Fre förra veckan,vart hemma på Tisdag och Onsdag pga en långdragen förkylning,och hade så jävulskt ont i bihålorna,så kunde inte ens luta huvudet det minska frammåt. Skulle ha jobbat Tors och Fre. Natten till Tors går min morfar hastigt och oväntat bort,vilket innebär att jag tog ut anhörighetsdagar Tors och Fre.
På Lör efter lunch åker jag ut till stallet,blir illa sparkad så jag hamnar på akuten hela kvällen och natten,när jag äntligen är röntgad och klar ska jag få åka hem med massa tabletter mot smärtat,jag frågar om sjukintyg för jag trodde att jag behövde det eftersom jag var hemma pga sjukdom Mån-Tis,läkaren som är utländsk säger att jag inte behöver intyg förens en vecka har gått,jag var fullproppad av morfin och ville bara hem,så jag tänkte att hon hade rätt.
På Måndag morgon ringer jag till Chefen för jag funderade verkligen på hur det låg till,och mycket riktigt,jag behöver ett intyg f.o.m i Måndags. Ringer direkt till ortopedmott där jag kommer fram till en riktig argbigga som bara snäser att hon kan ju inte skriva ett eftersom hon inte träffat mig,jag svarar att jag vet det,men jag behövet ett intyg,och ber henne säga åt min läkare jag hade att ringa mig,men det kunde hon inte för hon jobbade natt,och dom ringer inte på nätterna! (nähää?) Jag frågade vad sjutton jag skulle göra då,då skulle hon lägga en lapp på min läkares bord att jag behövde ett intyg från i Måndags,och hon skulle skicka det per post. Problemet är att det har inte kommit något? Jag har jätteont i hela kroppen,men kan inte alls slappna av för jag är så stressad över det här nu!
Funderar på att ringa vårdcentralen i morgon,men kan dom skriva intyg från i Måndags,trots att jag inte varit i kontakt med dom? Kan dom se att jag varit inne på akuten? Eller kan man visa upp skadorna,kan dom lita på mig att det hände i helgen,och skriva från Måndag? Problemet är att jag kan inte ta mig någonstanns på dagarna när sambon är på jobbet,kan inte köra bil själv pga smärtan.
Eller ska jag ringa till ortopedmott igen och tjata?
Är så himla orolig,det här är det enda jag tänker på nu!!!!!!!!