Utredningshemmet Oasen ?!?
Finns det någon här som hört något om eller har egen erfarenhet av utredningshemmet Oasen i Aneby?
http://www.oasen.com/om-oasen
Jag vill veta ALLT!
Finns det någon här som hört något om eller har egen erfarenhet av utredningshemmet Oasen i Aneby?
http://www.oasen.com/om-oasen
Jag vill veta ALLT!
Enda jag vet är att de använder sig av ART...
Allt jag vet är att ägaren är en idiot. Och i nian hade vi en kille därifrån i klassen.
Vad är "ART"?
Varför är ägaren en "idiot"? På vilket vis?
Du kan gå in och kolla på www.alltomart.se
Missade du Aftonbladets artikel om honom? Han har blivit upptaxerad ca 700 000 av Skatteverket, efter att han försökt dra av sina döttrars tävlingshäst på företaget, likaså lite semesterresor och bilar.
När skrev de om honom? Måste läsa. Någon kanske rent av har en länk?
Någon mer som har något att förtälja om Oasen? Positivt som negativt, vill vet ALLT!!
*puttar upp tråden*
Jag läste nån tråd, kanske nån månad sen, om någon som var där på utredning. Hon var inte nöjd. Förstås. Hon var ju på utredning. Vet tyvärr inte hur söka tråden. Det verkade inte så roligt, personalen verkade ha en del idéer om hur saker och ting skulle gå till.
Ts var på hemmet med sin bebis, minns inga detaljer. Jag uppfattade det som att, t ex, personalen ville inte att hon skulla ta upp sin bebis själv, att de gick emellan och tog bebisen ifrån henne. Hon beskrev det som att personal helt plötsligt dök upp, kunde typ stå bakom henne utan att hon märkt att de kommit dit, och lägga sig i vad hon gjorde. Jag minns inte så tydligt vad hon skrev. Hon höll inte med i deras åsikter och var frustrerad. Just det här att de tog bebisen ifrån henne när den skrek tycker jag lät lite obehagligt. Framgick inte varför de skulle behöva göra så, tänker själv att man som mamma skulle må väldigt dåligt av att någon gör så.
Tyvärr kan jag inte komma på det. Har försökt söka lite men lyckas inte hitta. Kanske någon annan som känner igen det här?
Har erfarenhet av Oasen och det finns inget positivt att säga om stället utifrån det.
Tonårs flicka som inga problem har eller har haft behandlas värre än värsta fångar i Sverige.
Flickan isoleras i över 9 månader från sitt sociala nätverk allt i syfte att knäcka flickan psykiskt.
Varför gör Oasens personal på detta vis?
Jo för att flickan ej vill bo med sin mor som behandlar flickan illa, fler årig misshandel finns från modern mot barnen.
Flickan hotas och bestraffas konstant av personalen på Oasen.
Isoleringen av flickan säger utredare på Oasen är ett vanligt sätt att jobba på Oasen som de enligt utredaren uppnår mycket goda resultat på många, många barn med.
Misshandel av barn accepteras av Oasens personal.
Ridstallet i Aneby används som förlängd arm i verksamheten, de har personer som är rapportörer till Oasen på ridklubben.
Det framkommer via andra forum att ägare är involverade i verksamheten där.
Undvik detta ställe definitivt om ni har en endaste tanke på era barn.
Finns hur mycket som helst att säga om stället, har mycket fakta material som bekräftar det jag även framför + mycket mer.
Det finns mycket läsning om stället:
www.aftonbladet.se/nyheter/article10572749.ab
vonlocksley.blogspot.se/2011/12/det-kom-ett-mail-en-9-arig-flicka.html
www.ganges.com/Myndighets%C3%B6vergrepp_i_det_sm%C3%A5l%C3%A4ndska_V%C3%A4xj%C3%B6_video_7085672/
www.aftonbladet.se/nyheter/article12954723.ab
Kolla in denna länk
www.styvbarn.se/barnhemsforum/index.php