• Anonym

Vitt klet och klåda på sonens penis - vad kan det vara??

Min 5-åring har länge sagt att hans snopp kliar.. han håller på och kliar och drar på den konstant. Sambon tog honom till läkare som inte såg något men sa att det kaanske var lite irriterat, så de har spolat urinröret med en liten spruta och satt hydrokortison på ollonet varje dag i ett tag nu. Idag när jag hjälpte sonen att duscha såg jag att han hade vitt klet på penisen, när han drog ner förhuden. Det kan inte ha varit hydrokortison, för det har sambon inte satt på på i alla fall 2 dagar. Borde vi ta honom till läkare igen? Vad kan det vara? =/

• Svar på tråden Vitt klet och klåda på sonens penis - vad kan det vara??
  • Anonym

Eftersom du undrar så tycker jag att du kan ringa doktorn igen. Tyvärr vet jag inte vad det är, men jag hade absolut ringt.

• Anonym (-'-'-'-'-)

Det kan vara svamp om det kliar.. Ring läkaren, dom vet bättre än hemmafruarna på FL.. 

• Anonym
    NaN skrev 2011-11-02 22:05:45 följande:
    Det kan vara svamp om det kliar.. Ring läkaren, dom vet bättre än hemmafruarna på FL.. 
    Jo jag vet, känns dumt bara för sambon var ju där med honom och då såg de inget, och då hade det ändå kliat länge på honom. =/ Men ja, vi får väl gå igen.
  • Anonym
    NaN skrev 2011-11-02 22:05:45 följande:
    Det kan faktiskt finnas läkare och sjuksköterskor även på FL och själv är jag faktikst inte en hemmafru men helt klart ska hon prata med läkare.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-02 22:08:41 följande:
    Det kan faktiskt finnas läkare och sjuksköterskor även på FL och själv är jag faktikst inte en hemmafru men helt klart ska hon prata med läkare.
    Sambon är själv sjuksköterska men han vet inte vad det är :( Nyexad dock, så har inte direkt så mycket erfarenhet ännu..
  • Anonym (-)
    Anonym skrev 2011-11-02 22:08:41 följande:
    Såja det va inte meningen att någon skulle ta illa vid sig av just ordet hemmafru. Naturligtvis finns det massor av läkare och proffessorer som sitter på FL. MEN jag tänkte att det kanske va bättre än alla dom som INTE är det och som svarar och gärna "vet" vad det borde vara. Dumt för TS att stressa upp sig. 
    Sen tror jag inte att någon professionell läkare/sköterska skulle ge ett utlåtande utan att undersöka pojken. 
  • Anonym
    Anonym (-) skrev 2011-11-02 22:12:20 följande:
    Såja det va inte meningen att någon skulle ta illa vid sig av just ordet hemmafru. Naturligtvis finns det massor av läkare och proffessorer som sitter på FL. MEN jag tänkte att det kanske va bättre än alla dom som INTE är det och som svarar och gärna "vet" vad det borde vara. Dumt för TS att stressa upp sig. 
    Sen tror jag inte att någon professionell läkare/sköterska skulle ge ett utlåtande utan att undersöka pojken. 
    Jag tog inte illa upp, bara påpekade. Jo jag har faktikst fått hjälp av en sjuksköterska här på FL, men visst har du en poäng att det är dumt att ställa diagnos utan att undersöka.
  • OscarKillen

Hej där! Det vita klägget kallas för Talg. Vissa har mer eller mindre utav det. Galgen produceras under förhuden en bit längre ner som skyddar från bakterier och svamp. Detta är helt normalt och betyder att kroppen fungerar som den ska. Det kan vara bra att tvätta penisen varje dag med jummet vatten. / Oscar

Svar på tråden Vitt klet och klåda på sonens penis - vad kan det vara??