Postpinal huvudvärk
Drabbades du av postpinal huvudvärk efter att ha tagit ryggbedövning (EDA) efter din förlossning?
Lämna gärna en kommentar
Drabbades du av postpinal huvudvärk efter att ha tagit ryggbedövning (EDA) efter din förlossning?
Lämna gärna en kommentar
Nej, däremot efter en lumbalpunktion.
Nej. Tog EDA under båda förlossningarna. Andra förlossningen blev jag stucken typ fem-sex gånger innan han fick till det.
Hade lite ont i ryggen någon dag efteråt, typ som ett litet blåmärke, och lite klåda. Inget mer än så.
nepp
Ja, under första förlossningen. Dr hade svårt ätt komma in. Stack mååånga ggr. Till slut kom bakjouren in och satte den, då på hans andra försök. Detta resulterade i 8 dagars HEMSK huvudvärk. Spec om jag försökte sitta. Kan tillägga att förlossningen avslutades med urakut snitt, efter 20 Tim värkar. Så jag mådde även dåligt för övrigt i kroppen. Ingen bra start för mig och den lilla... :-/
ja,jag fick det efter spinalbedövningen vid kejsarsnittet, stack mig 3 gånger. kunde inte ens sitta upp utan att vilja skjuta skallen av mig för det gjorde så ont :P men efter några dagar så läste barnets pappa att koffein kunde hjälpa.
jag som hatar kaffe tvingade i mig en kopp starkt kaffe, ljummet så jag kunde svepa det. höll på att kräkas :P men redan efter någon timme kunde jag stå upp :D och dagen efter tog jag en kopp till och sedan var det borta :)
Nä. Fyra olika personer stack mig typ två gånger var innan de lyckades sätta den där skitens EDAn. Men jag hade bara lite ont precis där den hade suttit efteråt. Inga andra problem av den.
Tyvärr. 14 dagars hel****sk huvudvärk. Kommer aldrig i mitt liv att ta EDA igen.
japp!! hemskt var det... fastän läkaren satt den på första försöket, dessutom så försvann mina krystvärkar, så det fick jag göra på beställning från BM
efter 5 dygn sängliggandes och koffientabletter så fick dom göra en bloodpatch, man tar blod och sprutar in i ryggraden, fy fan vad ont det gjorde, fick inte röra på mig för då kunde dom sticka fel, men direkt efter kunde jag sitta upp, det var skönt, och äntligen kunde jag duscha... Aldrig igen...
Ja efter andra kejsarsnittet! Fy helsike - det var det värsta jag varit med om. Hade huvudvärk i en vecka efteråt och fick koffeintabletter utskrivna, drack massor av cola och vatten. Läkaren skojade och sa "passa på att dricka cola nu - det är inte varje dag man får det på recept" Och det hade hon ju rätt i.
Blev erbjuden bloodpatch men avstog då riskerna är för stora och läkaren tyckte vi skulle avvakta.
Nej jag har aldrig råkat ut för det.
Nej, jag hade turen att den satt perfekt, faktiskt.
Men så var det en anestesiläkare som satte den också- svägerskan varnade mig för att låta någon annan vårdutbildad göra det (minns inte nu vilka andra som får).
Majoriteten har alltså inte fått det så det låter ju bra.
Verkar vara rätt jobbigt dock med den här postpinala huvudvärken för er som drabbats av den.
Kan ej markera inlägg, men i ett inlägg skrev ngn att även ngn annan sjukvårdspersonal får sätta Eda, det stämmer inte. Det är Endast narkos dr som går sätta Eda och spinal! På mig stack en narkos dr ett ANTAL ggr utan att lyckas. Sedan kom deras bakjour och han satte den på andra försöket.
Ja, jag fick huvudvärk 2 ggr av 3.
Har fått två epiduralbedövningar vid kejsarsnitt utan att drabbas av postspinal huvudvärk. Däremot har jag fått det efter en lumbalpunktion. Gjorde den för en vecka sedan och har FRUKTANSVÄRD huvudvärk fortfarande. Kan inte vara upprätt utan måste ligga plant. Har ont även då. Dricker kaffe och tar citodon, men läkaren sa att inga läkemedel hjälper.
Funderar om detta beror på vem som sticker...? Vid barnafödandet var det narkosläkare. Vid lumbalpunktionen var det "bara" en allmänläkare? Kommer att vägra blood patch. Ingen kommer någonsin att få röra min ryggmärg igen.