• guldplutt

sänghimmel?

Nu är jag mest sugen på att pyssla och inte alls på att jobba... (v 35) Har styr på de stora sakerna, och börjar kika lite på "pims" som sänghimmel tex! Har sett/hört att det finns fristående ställningar till spjälsäng på tex Babyland o Jysk som kostar ca 199:-, men de "gardiner" som finns till är desto dyrare! Kikade på vanliga vita i en butik för 650:-!!! Eftersom jag inte har ngn symaskin - då hade det säkert varit enkelt att nästa ihop - så undrar jag om det är ngn som har tips om bättre priser..? (jag vill inte ha Ikeas variant, eftersom man ska fästa den i taket/väggen).

• Svar på tråden sänghimmel?
  • amandin

jag hade en mobilstång (till sängmobil) som man fäster på sängkanten. funlade jättebra för sänghimmel (Sydde själv!!!! )

• guldplutt

Mmm, ställning/stativ verkar som sagt varken svårt att hitta eller särskilt dyrt. Det är när det gäller att hänga ngt i det och man inte vill/kan sy själv som det blir lite värre!

• Linastrumpan

Jag har ett par vanliga gardiner till sänghimmel. Köpta på IKEA inte allt för dyra och vad jag tycker jättefina, blå med stjärnor på och fladdermöss

• Tili

Jag köpte jysks sänghimmelstativ och köpte sedan ett par billiga vita tunna gardiner på Ikea. Sedan käpte jag några fjärilar och en blomma på panduro som jag sydde fast. det blev jätte fint.
    Jag ska kolla om jag har något kort att lägga in i mitt krypin.

• guldplutt

Linastrumpan - vad hängde du upp gardinerna i då..?
    och Tili - kan man använda vanliga gardiner och trä på den där ringen på stativen som finns..?

• Tili

Japp jag köpte vanliga vita gardiner på Ikea tror de kostade typ 50:-. Trädde sedan på dem på den runda grejen på sänghimmelstativet.
    Sydde en liten kant på gardinerna först bara för att göra det lite finare men det är inget måste.
    Såg att du inte hade någon symaskin, använd sådant där vitt vad det nu heter på en sy affär som man fållar upp med. Då behöver du bara stryka.
    Har nu laggt in en in em bild i mitt kryo in om du vill titta.
    På den bilden hade vi sängen på ett annat sätt så att lill killen skulle kunna se oss men det går lika bra att använda sänghimmeln på det vanliga traditionella sättet.

Hoppas att du förstår vad jag skriver!!!

• Ania

Vi köpte våran färdig sydd för 200 på Nids for kids men de kanske bara finns i Gbg

• guldplutt

Tili - tack, det ser ju bra ut! Får nog ta en tripp till Ikea o kika på deras gardiner...

• Linastrumpan

Gullplutt: jag har ett sänghimmelsstativ från Jysk som jag har satt gardinerna i. Ett sånt som man fäster på sängen, inte det som står på golvet. Jag har en bild i mitt galleri, men en ganska dålig sådan. Ska fixa ett bättre kort när jag kommit hem med bebisen och bäddat hela sängen som den ska se ut

Svar på tråden sänghimmel?