• Anonym (katarina)

    knöl i ansiktet

    har i flera års tid haft en knöl under huden i ansiktet. Från början var de n inte så stor och en läkare som såg den avfärdade det som brosk och inget farligt.
    Det konstiga är dock att den växlar i stl... Under min sista graviditet minskade den för att nu ett par år senare växa så att det tom smärtar.  Den är hård och går att "rucka" på under huden. Skulle bedöma den vara  över 1 cm i stl nu...

    Jag har även andra smärtor i kroppen, främst i skelettet i bäcken och höfter som inte blir bättre med smärtstillande...

    Någon som har någon aning? Hur söker man sig vidare för att få hjälp med detta? Ska jag beställa tid hos vanlig läkare tar det ju flera veckor...

  • Svar på tråden knöl i ansiktet
  • Anonym (M)

    Gå till din vårdcentral och sen en remiss till hud eller nått liknande! det är den vägen man få ta, tror inte du ska söka akut för det! 

  • Anonym

    Har en sån kula under hakan, den brukar växa och göra ont när jag har en infektion i kroppen. Har haft den den jag gick på lågstadiet och enligt doktorn är det ingen fara alls. Kanske har samma som mig?

  • Anonym (katarina)
    Anonym skrev 2011-11-03 19:18:47 följande:
    Har en sån kula under hakan, den brukar växa och göra ont när jag har en infektion i kroppen. Har haft den den jag gick på lågstadiet och enligt doktorn är det ingen fara alls. Kanske har samma som mig?
    ja, det låter rimligt!! Iom att den växer och minskar.
    Tack för svar!
  • Anonym

    Jo den växer och minskar, ingen fara. Har haft min i 20 år och lever. :)
    Fettknuta tror jag det kallas.. Eller liknande!

  • Anonym (katarina)
    Anonym skrev 2011-11-04 20:19:06 följande:
    Jo den växer och minskar, ingen fara. Har haft min i 20 år och lever. :)
    Fettknuta tror jag det kallas.. Eller liknande!
    men fett?? Den är ju stenhård..iaf min...Och gör ont. JKag är inte rädd att det är nåt farligt så egentligen, men den sitter i mitt ansikte..ser inte så kul ut samt gör ont!
  • Anonym

    Men min är också stenhård. Var i ansiktet sitter din?

  • Anonym (katarina)
    Anonym skrev 2011-11-05 22:09:29 följande:
    Men min är också stenhård. Var i ansiktet sitter din?
    under ögat...
  • Anonym

    Okej.. D kanske ska kolla den ändå för säkerhets skull.

Svar på tråden knöl i ansiktet