• Grönagroda

Blöjan läcker på natten. Vilken är bästa nattblöjan?

Hej! Min kille är 16 månader och de senaste veckorna har hans blöja börjat läcka på nätterna. Han vaknar blöt och jätteledsen någon gång mellan 04:00 och 06:30
    Vi använder libero stl 6 har vi på honom, han väger närmare 15kg.
    Vet inte om libero har blivit sämre efter att de blev tunnare kanske.
    Han dricker en flaska välling vid sjusnåret, lägger sig med torr blöja kl åtta.
    Att byta på honom under natten är inget alternativ i första hand då killen är extremt lättväckt och blir såklart mycket ledsen om man väcker honom.
    Är det någon som har något bra tips? Finns det någon blöja som är lite extra bra på nätterna?
    Tack för tips!

• Svar på tråden Blöjan läcker på natten. Vilken är bästa nattblöjan?
  • Super blondinen

gå upp till libero nr7 och fungerar inte den så köp inlägg på Abena vet att vi ibland får ha inlägg i från Abena.
    Lycka till. 

• Grönagroda

Tack!
    Sjuan blir tokstor på honom. Kommer nog att läcka pga. att den är för stor i stället. 
    Va är det för inlägg du menar? 

• Grönagroda

OK! Såg att de hade "vanliga" barnblöjor också. Har du testat dem?

• pluvdo

När min son var cirka 15 månader gammal eller så så började Liberos blöjor läcka för honom också. Då började jag köpa Pampers active fit och de håller tätt och bra både på natten och dagen.

Jag tror Liberos blöjor blev sämre när de blev tunnare. Åtminstone på sonen så sitter de liksom inte åt runt benen, utan om han kissat lite så blöjan börjar bli tung så hänger den ner så det blir ett litet gap mellan honom och själva blöjan. Pampers sitter bättre.

• sanning och konsekvens

Jag har inteLiberos blöjor längre, då det vart på tok för många säng och soffvätningar de senaste.
    Jag provat pampers och euroshopper även nettos byxblöja. Bara för att jämföra.
    Den som hållt bäst under natten är nettos byxblöja.
    Libero kan jag köra dagtid, men att gå upp mitt i natten och störa sömn både för barnet och mig är inte idealiskt alls. Varför traggla när man hittat andra blöjor som har bättre uppsugningsförmåga och hållningsförmåga av urinet?

Ts, prova andra märken.      

• Super blondinen

Jo har testat deras vanliga barnblöjor och de funkar riktigt bra . Men vi trives bäst med Libero.

Och jag fråga förut varför de lagt förstärknings skydden på inkontinens avdelningen så svara de att de är de som är inkontinenta som köper mest av dem då det inte är så många barn familjer som hittat dem.

( Och gör ju inget om natt blöjan blir lite tjokare. Våran ddotter bryr sig inte alls om det då det är marginal skilanad.)    

• pluvdo

Ja, jag förstår inte varför man skulle köpa något inlägg istället för att testa något annat blöjmärke bara.

• sanning och konsekvens
    pluvdo skrev 2011-11-03 09:46:06 följande:
    Ja, jag förstår inte varför man skulle köpa något inlägg istället för att testa något annat blöjmärke bara.

Passar säkert många föräldrar att göra det. Men varför lägga extra kostnad på inlägg när det egentligen ska räcka med en vanlig blöja?

• Grönagroda

Precis som någon skrev bland inläggen här så blir det en glipa mellan honom och blöjan uppe mot magen när blöjan blivit tung. 
    Har aldrig varit förtjust i pampers men allt är värt ett försök!
    Har även mailat och frågat ang varuprov på inläggen. Allt känns värt att testa, synd om killen att vakna blöt och ledsen!  

Svar på tråden Blöjan läcker på natten. Vilken är bästa nattblöjan?