• kossan

Bästa kärleksfilmer?

Jag vill ha lite tips, ingen annan i min familj gillar kärleksfilmer så därför frågar jag er, Vilken/vilka är de bästa kärleksfilmerna ni sett?

jag älskar när filmerna skapar en känsla hos mig som ser, och det jag är ute efter är filmer som har scener så man blir så glad och pirrig så man bara vill gå ut och krama närmase person! x) Om ni förstår!? :p     
    Eller gärna sorgliga med, men alltså RIKTIGA kärleksfilmer!  

• Svar på tråden Bästa kärleksfilmer?
  • bananflugekärlek

P.S.I love you

Man blir både ledsen och glad och sorgsen och hoppfull och det är verkligen en sådan som får en att vilja krama och ta tillvara på alla människor!

• Neria

Och jag gillar den nya "En dag" , den var väldigt fin
    The holiday
    Love actually
    Can't by my love
    Om en pojke
    Wimbledon

• Argo

Topp 100 kärleksfilmer enligt AFI:

http://movies.about.com/library/weekly/aaafitoplista.htm

Hmm ...

Love Story, Dr Zjivago och så förståss När Harry mötte Sally är bra.

Heartburn verkar inte vara med på listan trots Jack Nicholsons utmärka spel mot Meryl Streep.

Sedan finns det filmer på andra språk. Ska vi säga Lola Rennt? Hon springer allt vad hon kan, gång på gång, för att rädda livet på honom. Fast det kanske inte är så mycket romantik som drama?

Eller Abre los Ojos, den spanska förlagan till den mer kända Vanilla Sky. Bägge har med underbara, underbara Penelope Cruz.

Och på tal om underbar så är ju Audrey Tautou huvudperson i En långvarig förlovning.

Själv gillar jag när det går sådär lite bitterljuvt snett så kanske filmatiseringen av Kejsaren av Portugallien? Eller varför inte det bortglömda guldkornet Badlands?

Men det var nog inte riktigt den typen av slut du var ute efter. 

• SoStylish

The Notebook absolut! Jag blev verkligen berörd av den i flera dagar efteråt. Helt fantastisk film! 

En annan väldigt bra film, som iof inte är någon kärleksfilm men en väldigt bra feelgodfilm, är The blind side! 

• Rocket Mania

Great expectations (lysande utsikter). Jag gillar versionen från 1998 med Gwyneth Paltrow och Ethan Hawke bäst

Svar på tråden Bästa kärleksfilmer?