• camelen

kub resultat 39+,vad fick ni??

Jag fick en risk på 1:1623 på KUB.
    Nacken var 1,7 och jag är39,5 år.

Jag jämförde med min förra kub för 5 år sen då det blev 1:20.000!!
    Är det bara åldern som drog ned risken så drastiskt?? BM sa det men jag läser om andra som fått över 8.000 och mer och är 39 år,hur går det ihop?
    Vissa har tom fått 1:20.000 och är 40 vilket är osannolikt enligt min bm?!
    Jag är nojig och lite grubblar men tänker inte gå vidare med fvp.....vad anser ni om siffrorna för min ålder och vad fick ni??
    Jag längtar till rutin-ul inkl organscreening den 17/11,då jag hoppas  att bm går igenom hela bebis från topp till tå och att allt ser bra ut så kan jag njuta resterande 20 veckorna ;0) 
  • Svar på tråden kub resultat 39+,vad fick ni??
  • Trident5678

Jag fick en risk på 1:397, när jag väntade andra barnet. Då var jag 39 år.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • camelen
    Trident5678 skrev 2011-11-03 14:16:32 följande:
    Jag fick en risk på 1:397, när jag väntade andra barnet. Då var jag 39 år.

Gick du vidare med mkp/fvp?
  • Trident5678
    camelen skrev 2011-11-04 05:41:26 följande:
    Gick du vidare med mkp/fvp?
    Nej.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • tulipa35

Jag fick en risk på 398med min son när jag var 39. Han, 2 år nu, är helt frisk. Nu är jag 41 o fick typ 1600-1700, bf 9 dec. Vi har inte gjort mkp lr fvp. Hormonhalten i blodet har jag fått förklaring här på FL. Nackspalten så gott som samma på båda, förresten. Vår siffra är väldigt bra-men den är ju dock bara en risksiffra. Lycka till!

• StorFia

Jag är 39 år och väntar vårt andra barn. Nackspalten var 1,2 mm och fick en risk på 1/920. Har inte gått vidare med det, om man räknar i % så blir det ungerfär 0,001% risk.
    Med vår dotter hade jag 1/2700 och då var jag 37 år.

• camelen

tack för era svar! Varför ska man alltid vara så nojig?? ;0)Nu ska jag försöka slappna av och ser fram emot rul den 17:e då jag får se min lilla bebis igen och att allt ser bra ut med hjärtat etc
    De som jag läser om här på FL som går vidare med fvp verkar få positiva besked även om kub visade på dåliga siffror....synd att man inte vet om svaren innan...kanske i framtiden det går att se men den här lär bli MIN sista så det får jag inte uppleva ändå ;0)

• Krinko

Jag är 39 och fick 1:20 000 på KUBtesten, vi blev väldigt förvånade. Hormonhalterna kommer ja ginte ihåg men NUP var 1.2 m.m. Man kan ju inte slappna av riktigt det finns ju alltid en risk men nu när jag är i vecka 25 så finns det ingen återvändo :) Den kommer vara älskad oavsett vad som kommer ut:)

• Milletti

Jag fick 1:20 000 när jag var 38 år och nu när jag är 41 fick jag 1:1700. BM sa att det var min ålder som drog ner så mycket denna gång...

Svar på tråden kub resultat 39+,vad fick ni??