• cicci85

Hur möblera när man bor i tvåa med barn?

Ungarna får dela på sovrummet, blir en våningssäng där. Men hur jag ska sova vet jag inte...

Hur gör andra?

Tänkbara alternativ är:

- Ha en våningssäng där underdelen är dubbel, 120 cm brukar de väl vara? Samsova med 3-åringen som helst alltid vill ligga intill mig ändå. Barnen kommer att vara hos sin pappa på halvtid. Nackdelar är ju att det blir trängre i rummet och att vi inte har en varsin säng...

-Bäddsoffa i v-rummet. Ser väl bäst ut... behöver ju bara bädda in den när det kommer folk och hälsar på

- Säng+soffa i v-rummet 

Har har ni gjort och hur har det funkat?   

• Svar på tråden Hur möblera när man bor i tvåa med barn?
  • whitetrach86

beror ju på storleken på både sovrum och v-rum.

Jag hade nog försökt att ha en egen  säng i v-rummet... och typ skärma av med något. Men som sagt allt beror ju på hur stort man har och hur layouten ser ut.

• Lena

Min syster hade säng inramad av bokhyllor i sitt vardagsrum när hon bodde litet.

• lycklig02

Min bror gömde sängen med soffan

• cicci85
    lycklig02 skrev 2011-11-03 16:07:01 följande:
    Min bror gömde sängen med soffan

Så hoppas jag att det funkar att göra. Alltså ställa sängen mot väggen och sen soffan framför, menade du så? Rummet ska vara ganska avlångt så det borde funka.

Ska förhoppningsvis kolla på lägenheten i morgon.

Men en riktig säng är kanske det jag ska satsa på... Det vore ju skönast! 
  • ModestyB

Stor säng i vardagsrummet som står på hyllor och byråer så det blir mycket förvaring, sen har vi en dagbädd som sängram, så det blir soffa av sängen, med massa kuddar...

• cicci85
    ModestyB skrev 2011-11-03 16:17:32 följande:
    Stor säng i vardagsrummet som står på hyllor och byråer så det blir mycket förvaring, sen har vi en dagbädd som sängram, så det blir soffa av sängen, med massa kuddar...

Har du nån bild du vill dela med dig av?
  • sollan

Vi har typ samma problem...Bor i en 3a fast jag har en tonåring som klart har eget rum så för tillfället delar 2 åringen sovrum med oss föräldrar å i vardagsrummet som e avlångt med 2 ingångar e typ uppdelat nu med soffan tvärsöver rummet.Har en stoor soffa så går nästan från väg till väg...Så blir "uppdelat med soffa&tv i ena delen av rummet å bakom soffan vid andra ingången har 2 åringen sina leksaker =)  Funkar än så länge.

Hoppas klart på att snart få fatt i större lägenhet men inta altid de enklaste när man helst vill bo kvar på samma område.

Simon 970118 & Nikodemus 091010<3
  • ModestyB
    cicci85 skrev 2011-11-03 16:22:07 följande:
    Har du nån bild du vill dela med dig av?
    Nej, tyvärr, jag har ny laptop och jag befinner mig på långresa... Men det är en dagbädd i vit metall från Ikea som vi använder som gavel på långsidan, och sedan har vi överkast och kuddar.
  • cicci85

Nu har jag kollat hur det ser ut i lägenheten och har nog bestämt mig för att ha en 120-säng i v-rummet. Det finns en ingång från hallen och en från köket, båda ingångarna på samma vägg, typ en meter mellan dörrarna. Sängen får stå vid hallingången så man går rakt in till sängen. Ska dela av med tyg eller en hylla och som vanligt v-rum på andra sidan. 

Barnens sovrum är större än jag trodde och nu funderar jag mest på om jag ska ha en vanlig våningssäng eller en varsin loftsäng. En hög till 6-åringen så han kan ha skrivbord under och en ikea Kura till 3-åringen så han kan ha myskoja under... Hmm...   

• ModestyB

Nu hittade jag minsann en bild ändå! Nu har vi mycket saker framme och inget överkast på sängen, men man fattar hur jag menar iaf=)

Svar på tråden Hur möblera när man bor i tvåa med barn?