• tisteln

    överbefolkat akvarium....

    Hej!
    Våra guppys (endles(?)) har tagit över akvariet - vet inte hur många vi har nu.... Vi har gett bort till dem vi känner som har akvarium, men de har ju nu samma fina stam av guppys som ynglar av sig och överbefolkar deras akvarier...

    Så - vad gör jag med dem? Behöver sålla ut en massa så det blir lite bättre plats i akvariet så de mår bättre också. Men hur ska jag ha ihjäl dem? För jag tror inte djurbutiker vill ha våra egen uppfödda - och dessutom uppblandade med "vanliga" guppy honor.... 

    Hjälp!!!! 

  • Svar på tråden överbefolkat akvarium....
  • viseversa

    Lägg ut en annons på blocket under bortskänkes mot avhämtning. Hade jag haft akvarium hade jag då nappat på det=)

  • viseversa
    Frontline skrev 2011-11-03 16:56:16 följande:
    Ge dom till en katt eller spola ner i toaletten
    Och det är kul för att???
  • Frontline
    viseversa skrev 2011-11-03 17:00:45 följande:
    Och det är kul för att???
    Kul och kul, men man blir ju av med dom på ett bra och effektivt sett...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • viseversa
    Frontline skrev 2011-11-03 17:01:40 följande:
    Kul och kul, men man blir ju av med dom på ett bra och effektivt sett...
    Ja jag tänkte på den extremt glada gubben som du la till. Som om det vore kul att spola ner levande djur i toaletten där dom går ett fruktansvärt öde till mötes!
  • Frontline
    viseversa skrev 2011-11-03 17:01:16 följande:
    Ska man spola ner kattungar,musungar,hundvalpar i toaletten också om man inte vill ha dom?
    Mus/råttungar går bra att spola ner dom andra är för stora så dom får man skjuta istället...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • tisteln

    Jag bor i E-tuna.

    Jag vet att det mest humana sättet att göra sig av med fiskar om de är sjuka eller när det blivit för många som för mig, är att slänga dem mot insidan av toalettstolen (det dör de av) och sedan spola ned dem. 
    Men jag är inte bra på att slå in dem i toalettstolen, så att säga - de gånger jag försökt har de inte dött...
    Därför har jag hellre haft överbefolkat, men det är ju inte direkt snällt mot fiskarna, då de då får för liten yta per fisk att röra sig på.... 

  • qenzo

    Ja inte många butiker tar in uppblandad guppy. Det du kan göra är att annonsera. Många med rovfisk på tillväxt har denna typ av fisk som levande foder innan deras egna tar pellets.
    Alt. slå ihjäl och kasta. 

Svar på tråden överbefolkat akvarium....