• Anonym

Tips på strumpbyxor / knästrumpor som håller värme??

Hejsan finns det fler en jag som tycker om att använda strumpbyxor och knästrumpor under en kjol eller klänning?  För mig är det första gången som jag tänkte prova använda det på vintern. Vet en del som gör det och menar att det är varmare en att ha jeans.

Jag undrar om nån har erfarenhet och kan tipsa om strumpbyxor och knästrumpor som håller värmen under vintern, och hur man klär sig för att hålla värmen på  bästa sätt..

Länka gärna om ni vet en bra sida där man kan köpa bra strumpbyxor / knästrumpor..

Tacksam för all hjälp..

• Svar på tråden Tips på strumpbyxor / knästrumpor som håller värme??
  • Majsan70

Jag använder termoleggings. Gött o varmt o inte särskilt dyrt. Har jag till min minsta tjej oxå.

• Anonym
    Majsan70 skrev 2011-11-03 18:07:23 följande:
    Jag använder termoleggings. Gött o varmt o inte särskilt dyrt. Har jag till min minsta tjej oxå.
    Tack för tipset : )
  • Anonym (Anonym)

Jag har kjol året om. När det är kallt ute har jag t ex dubbla strumpbyxor alt. strumpbyxor i ylle, kjolar som går över knät, höga stövlar, lång kappa. Jag har aldrig frusit - och det är definitivt varmare än jeans.

• Lena

Sockdreams har många bra och varma strumpor. Tyvärr ligger de i USA

• Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2011-11-03 18:27:40 följande:
    Jag har kjol året om. När det är kallt ute har jag t ex dubbla strumpbyxor alt. strumpbyxor i ylle, kjolar som går över knät, höga stövlar, lång kappa. Jag har aldrig frusit - och det är definitivt varmare än jeans.
    Det låter ju bra : ) Men jag föredrar korta kjolar dock eller just innan knäna, men ska skaffa en lång vinter kappa så är nog ingen fara iaf.
  • amalie79
    Anonym skrev 2011-11-03 17:58:43 följande:
    Hejsan finns det fler en jag som tycker om att använda strumpbyxor och knästrumpor under en kjol eller klänning?  För mig är det första gången som jag tänkte prova använda det på vintern. Vet en del som gör det och menar att det är varmare en att ha jeans.

Jag undrar om nån har erfarenhet och kan tipsa om strumpbyxor och knästrumpor som håller värmen under vintern, och hur man klär sig för att hålla värmen på  bästa sätt..

Länka gärna om ni vet en bra sida där man kan köpa bra strumpbyxor / knästrumpor..

Tacksam för all hjälp..
    Jag använder termoleggings. Finns bland annat på Gekås!
  • Anonym
    amalie79 skrev 2011-11-03 18:59:45 följande:
    Jag använder termoleggings. Finns bland annat på Gekås!
    Aa man kanske får blanda och experimentera för att se vad som känns bäst för en själv.
    Men jag är mer för strumpbyxor och knästrumpor på de.
  • Moderator
    Tråden kommer att flyttas ut i allmänna forumet.
    Det kommer inte att vara möjligt att skriva anonymt.
    /Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Verra88

Okej, ja det är ingen fara. Visste inte att man inte fick skriva anonymt här. Men nu vet jag det tack för det.

• Elephino
    Verra88 skrev 2011-11-03 19:44:07 följande:
    Okej, ja det är ingen fara. Visste inte att man inte fick skriva anonymt här. Men nu vet jag det tack för det.
    Men det får man väl? Fast inte i AR (eller jo, men bara under Anonyma Diskussioner)?

För att svara på ts fråga: Du får pröva dig fram. Strumpbyxor finns i en mängd olika material, en del mer värmande än andra.
  • Verra88
    Elephino skrev 2011-11-03 19:48:55 följande:
    Men det får man väl? Fast inte i AR (eller jo, men bara under Anonyma Diskussioner)?

För att svara på ts fråga: Du får pröva dig fram. Strumpbyxor finns i en mängd olika material, en del mer värmande än andra.
    Ja precis, det är ju det som är så svårt, man får prova ett 10 tal kanske innan man hittar rätt : )
  • Indianica

Jag kör med kort kjol året runt. Utomhus har jag en längre dunkappa på mig som täcker en del av benen och rumpan och så där. Under kjolen har jag oftast nylonstrumpor och så har jag over knees i ylle ovanpå dem. Har man lätt att frysa om rumpan kan man ha "ull mamelucker" (som man drar ovanpå trosorna så värms rumpan). Är det riktigt kallt har jag tjockare ull stumpbyxor och kanske ull over knees ovanpå dem. Jag köper nästan alla mina strumpbyxor i dagligvaruhandeln, både La Mote och Pierre Robert brukar ha tjockare varianter till salu på höst/vinter.

Det är viktigt att det är rätt hög andel ull i over kneesen eller strumpbyxorna vintertid, det värmer jättebra. Mina Over Knees har jag köpt av ngt dyrare märke på NK då jag använder dem så ofta och vill ha bra hållbarhet.

• Verra88
    Indianica skrev 2011-11-03 23:00:50 följande:
    Jag kör med kort kjol året runt. Utomhus har jag en längre dunkappa på mig som täcker en del av benen och rumpan och så där. Under kjolen har jag oftast nylonstrumpor och så har jag over knees i ylle ovanpå dem. Har man lätt att frysa om rumpan kan man ha "ull mamelucker" (som man drar ovanpå trosorna så värms rumpan). Är det riktigt kallt har jag tjockare ull stumpbyxor och kanske ull over knees ovanpå dem. Jag köper nästan alla mina strumpbyxor i dagligvaruhandeln, både La Mote och Pierre Robert brukar ha tjockare varianter till salu på höst/vinter.

Det är viktigt att det är rätt hög andel ull i over kneesen eller strumpbyxorna vintertid, det värmer jättebra. Mina Over Knees har jag köpt av ngt dyrare märke på NK då jag använder dem så ofta och vill ha bra hållbarhet.
    Ska köpa en vinter kappa imorgon som täcker rumpan och lite på benen hittat en på rea, och det du skriver är jätte bra tips och ideer som jag verkligen tar till mig. Blir hoppfull  om att klara en vinter med strumpbyxor kort kjol och over knees för det är så jag vill ha det : )
  • Verra88

Nån fler som vill dela med sig?

Svar på tråden Tips på strumpbyxor / knästrumpor som håller värme??