• sleepingangels

Hjärtljudsmonitor

Hej!

Jag är gravid för andra gången! Första gången fick vi MA och vi fick reda på det på UL!
    Det är det värsta jag varit med om!

Denna gång är jag jätte rädd för Missfall Och MA!
    Vill inte gå 19 veckor igen och sen få reda på att fostret var döt redan i vecka 8+6!

Så denna gång tänkte jag skaffa mig en Hjärtljudsmonitor Så jag kan lyssna på bebisen där inne!
    Men jag vet inte vart man kan hitta det nån stans och jag är sämst på att googla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-03 18:54
    Så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig hitta en?

Kanske nån som redan har en och kan komentera hur dom är att ha?

MVH
  • Svar på tråden Hjärtljudsmonitor
  • SL87

Jag har ett, angelsound heter det och kan köpas på teknikmagasinet..
    men jag har bara blivit mer orolig av den, för jag hittar inga slag.. så jag råder dig att inte köpa den. 

• SL87

Såg dom i vilken vecka ditt foster hade dött på UL?
    Håller tummarna för er denna gången!! 

• MoonFlight

Jag har en angelsound som jag var mycket nöjd med, fast nu har lillan kommit så den står bara och samlar damm...

• Jennilie

Vet du, prata med din BM så kan de kolla ditt foster lite oftare.
    I söndags fick jag en kraftig blödning och en klump stor som en platt bordtennis boll kom ut.
    Missfall trodde vi, men nej det var det som tur var inte. Igår ringde jag min BM och berättade om det som hänt och bad honom kolla på måndag (hade tid sen innan). Vilket han nu ska göra.

Vilken vecka är du i?

• sleepingangels
      SL87 skrev 2011-11-03 18:56:25 följande:
    Såg dom i vilken vecka ditt foster hade dött på UL?
    Håller tummarna för er denna gången!! 
    Jo dom räknade ut att den var i vecka 8+6 :( Så hadde gått lång tid :(

Jennilie skrev 2011-11-03 19:00:52 följande:
    I söndags fick jag en kraftig blödning och en klump stor som en platt bordtennis boll kom ut.
    Missfall trodde vi, men nej det var det som tur var inte. Igår ringde jag min BM och berättade om det som hänt och bad honom kolla på måndag (hade tid sen innan). Vilket han nu ska göra.

Vilken vecka är du i?

Det ska jag göra :)
     Gud vad skönt att det inte var nå! Ok hoppas det går bra på måndag :)

Just nu är jag bara i vecka 5+1 har inskriving den 17 och mitt första UL den 16 :)   
  • Jennilie
    sleepingangels skrev 2011-11-03 19:35:49 följande:

Vilken vecka är du i?

Just nu är jag bara i vecka 5+1 har inskriving den 17 och mitt första UL den 16 :)   
    Ja de ser ju på fostrets stl hur gammalt det är..

Ja och kan inte bm så kolla med gyn för de kan ju alltid göra vaginalt UL isf då du bara är i v5.
    Och med tanke på vad du gått igenom tidigare så tror jag helt klart att de hjälper dig.
  • Morsan83

Jag hade en nu, och är inget som jag rekomenderar till andra.
    Då det var svårt att hitta ljuden, och man vart mera orolig.

L 041216 - M 060224 - A 090630 - BF111120
  • Jennilie
    Morsan83 skrev 2011-11-03 19:53:13 följande:
    Jag hade en nu, och är inget som jag rekomenderar till andra.
    Då det var svårt att hitta ljuden, och man vart mera orolig.
    På vissa monitorer så står det att de ska användas från v18.. kanske inte hörs nåt innan?
  • Morsan83

Jag börja använda den från vecka 20 och hade den till v 35 och var lika svårt iaf och hitta.

L 041216 - M 060224 - A 090630 - BF111120
  • SL87
    sleepingangels skrev 2011-11-03 19:35:49 följande:
    Jo dom räknade ut att den var i vecka 8+6 :( Så hadde gått lång tid :(

Vilken vecka är du i?

Ingen ide att köpa någon än då, eftersom man inte hör något förrän tidigast vecka 12 =)
  • Lumo

Med lite tur kan man lyckas höra i v 12-15 kanske. Men det är som sagt jättesvårt. Ibland söker man 20 min men hittar inget. Nästa dag hittar man det efter 10 min. Sedan försvinner det lika fort o man undrar om man hörde rätt. Så jag håller med, är man orolig är angelsounden nog bara värre då du blir manisk i att kolla o upprörd/orolig när du inte hittar det.

Bättre att be bm kolla då, be att få komma dit då o då... Du kan ju ändå inget göra där hemma... :(

runt v 20 gissar jag att det blir lättare att höra, men då känner du ju antagligen ändå sparkar o vet att det lever där inne.

• sleepingangels
    Jennilie skrev 2011-11-03 19:46:20 följande:
    Ja de ser ju på fostrets stl hur gammalt det är..

Ja och kan inte bm så kolla med gyn för de kan ju alltid göra vaginalt UL isf då du bara är i v5.
    Och med tanke på vad du gått igenom tidigare så tror jag helt klart att de hjälper dig.

Jag har kollat med BM när jag ringde och sa att jag var gravid igen. Hon sa att jag skulle höra med kvinokliniken och dom sa att dom inte gör det! Man måste ha fått flera missfall innan dom gör det :( Men jag ringde en privat klinik kostar 700 men det är det värt!
    SL87 skrev 2011-11-03 20:02:10 följande:
    Ingen ide att köpa någon än då, eftersom man inte hör något förrän tidigast vecka 12 =)
    Aha ockej men då har jag tid på att kolla runt :)

• A85

Jag har ett angelsound från Teknikmagasinet. Jag har lyssnat på hjärtljuden från vecka 14. Det har inte varit något problem alls att hitta hjärtljuden.

För mig funkar det endast att lyssna på morgonen efter att jag precis har vaknat. Om jag har varit igång under dagen hör jag enbart min egen puls.
    Jag hittar hjärtljudet precis ovanför blygbenet, långt ner alltså. Tror att många söker för högt upp.
    Lycka till!

• Tullemo

A85, jag har fått låna en från en kompis men hon hade ingen gel kvar, har du något förslag på vad som kan vara bra att använda?
    Har varit till apoteket och de hade en men som inte rekommenderades för ultraljudsundersökningar och dyl. Jag har införskaffat glidmedel men vet inte om det är så där jättebra?

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • A85

Jag använder vanlig olja, funkar hur bra som helst!
    Gelén bara kladdar. Oljan kan man ju smörja ut över magen när man har lyssnat färdigt.

Lyssnade ett par tre gånger i veckan fram till vecka 20. Nu känner jag bebisen flera gånger per dag och känner därför inte att jag behöver lyssna så ofta.
    Men ibland tar vi fram den för att sambon ska få höra. Han har bara känt bebisen på utsidan ett fåtal gånger.

För mig har angelsound varit guld värt, stillat ev oro och gjort det mer verkligt. Fortfarande svårt att fatta att det bor ett litet liv i mig! :)

Svar på tråden Hjärtljudsmonitor