• Pjåsk

Lämplig film!?

Hej! Jag och min man är väldigt oense här.. Han tycker att filmen "Spirited Away" är en lämplig film för våran 2-åring.. Men det tycker INTE jag, jag tycker den verkar alldeles för otäck.. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Lämplig film!?
  • 071001

Oj, jag har aldrig hört talas om den filmen!

• 071001

Läste lite snabbt och nej, den tycker jag att ni kan vänta med några år.

• mammatill2härligavildar

Har inte sett den, men vad jag minns så är den väl inte för så små barn. Så små ska väl kika på Teletubbies o I drömmarnas trädgård, typ=) Kolla in vad det står på den oxå, är den barntillåten??? Har för mig att typ Djungelboken är från 7 år tex.

• Laboblina

Jag har inte sett den men tycker den verkar lite läskig. Däremot älskar min 2-åring Totoro.

• morotsland

Är du seriös? Det är väl självklart att det inte är en film för en tvååring? Jag skulle inte låta min femåring kolla på den.

• woopie

Den filmen precis som de flesta disney harr väl en rekommenderad ålder på 7år. Jag tycker ni ska vänta. En tvåårin har väl iallafall ingen behållning av den historien iallafall. Alfons Åberg är lugn och passande :) 

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Pjåsk

Nej jag är helt seriös.. Min man tycker att filmen passar dottern alldeles utmärkt medan jag är mer för typ Alfons Åberg eller nalle puh :P hans argument är att det är världens mest sedda barnfilm, men kan aldrig tänka mig att det är 2-åringar dom visat den för då??

• woopie

Mest sedda!!??? Hahahahaha. Tala om för honom och hälsa från mig att han har fel! :D:D

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • morotsland
    Zaturday skrev 2011-11-03 20:58:50 följande:
    Nej jag är helt seriös.. Min man tycker att filmen passar dottern alldeles utmärkt medan jag är mer för typ Alfons Åberg eller nalle puh :P hans argument är att det är världens mest sedda barnfilm, men kan aldrig tänka mig att det är 2-åringar dom visat den för då??
    Nej, snarare 6-10-åringar... Börja med mollys mus eller nalle puh eller nåt annat snällt och lätt, klart att du har rätt.
  • Rocket Mania

Jag skulle hellre låta min tvååring se Spirited Away än de flesta Disney-filmer. Hellre lite läskigt än skräp! Men Totoro är helt klart "snällare" och lämpar sig nog mer för ett så litet barn.

(mina barn är inte lättskrämda, drömmer inte mardrömmar osv och gillar alla Hayao Miyazakis filmer) 

• Psyke

Spirited away är inte någon småbarnsfilm. Enda anledningen att få visa den är om man tror att barnet inte förstår att den är läskig. Men varför chansa och visa barnet hur en flickas föräldrar blir förvandlade till grisar? Vill sambon absolut visa en  Miyazaki-film så ta Totoro eller Kickis expressbud.

• Krake

Det finns väl ingen film som är lämplig för 2-åringar. 

Moster, inte monster.
Svar på tråden Lämplig film!?