• oOMayaOo

Söker pulka med ryggstöd för 16 månaders!

När jag söker på nätet så är de pulkor med ryggstöd som jag hittar till för bebisar under året, tex DENNA. Jag letar efter en som kommer funka i vinter för min son som är 16 månader.

• Svar på tråden Söker pulka med ryggstöd för 16 månaders!
  • pluvdo

Sonen hade en såndär (tror det var en sådan i alla fall, ser ut så) förra året och jag tyckte den var urkass. Den var skittrög att dra och gled inte alls av sig självt i nedförsbackar.

• Prodin

Men varför skulle inte den funka?

Your argument is invalid
  • Thursday

Vad är problemet med den du länkar till? Min 2,5-åring fick utan problem plats i den? Iofs inte testad "in action" utan bara på vardagsrumsgolvet efter att vi hade köpt den.

I reject your reality and substitute my own.
  • snappi81

Varför funkar inte den du länkar till då? Vi har haft såna till våra när dom va små och det har aldrig varit några problem.

Linus 070808 Lucas 090707
  • Lantis75

Vet inte var du bor men vi köpte vår på GeKås i Ullared.

• Pyttismamman

Men funkar det inte med en vanlig pulka? Det hade vi till dottern i den åldern och jag hade aldrig en tanke på att man skulle behövt en bebispulka....

• oOMayaOo
    Pyttismamman skrev 2011-11-03 22:29:27 följande:
    Men funkar det inte med en vanlig pulka? Det hade vi till dottern i den åldern och jag hade aldrig en tanke på att man skulle behövt en bebispulka....
    För att jag vill ha ett ryggstöd, vilket jag tydligt påpekade i både rubrik och ts.
  • oOMayaOo
    Prodin skrev 2011-11-03 21:42:56 följande:
    Men varför skulle inte den funka?
    Därför att den rekomenderas till barn UNDER 12 månader. Då utgår jag ifrån att det kanske finns en viss platsbrist för ett större barn.
  • Dimitra
    oOMayaOo skrev 2011-11-04 08:23:58 följande:
    Därför att den rekomenderas till barn UNDER 12 månader. Då utgår jag ifrån att det kanske finns en viss platsbrist för ett större barn.
    Rekommendationen kanske är där för att man ska lägga ut pengar på en ny sen

Min dotter åkte i den där pulkan från det att kunde sitta tills hon blev två år. Platsbristen du utgår ifrån upplevde vi aldrig.
    The Dimitra universe.
  • oOMayaOo
    Dimitra skrev 2011-11-04 08:27:06 följande:
    Rekommendationen kanske är där för att man ska lägga ut pengar på en ny sen

Min dotter åkte i den där pulkan från det att kunde sitta tills hon blev två år. Platsbristen du utgår ifrån upplevde vi aldrig.
    Det är nog så haha. Vi får åka och titta på en sån pulka i en fysisk butik helt enkelt. 

Tack för konstruktivt svar! 
  • Thursday
    oOMayaOo skrev 2011-11-04 08:23:58 följande:
    Men som sagt, om min 2,5-åring ryms i den borde en 16-månaders också få plats?
  • oOMayaOo
    Thursday skrev 2011-11-04 08:58:05 följande:
    Men som sagt, om min 2,5-åring ryms i den borde en 16-månaders också få plats?
    Hur tänkte du nu? Jag läser 4-12 månader, har ingen pulka framför mig. Menar du att jag inutiativt skulle veta att det nånstans där ute finns en 2,5-åring som kan sitta i den? Utan annan information så utgår jag självklart ifrån den information jag får om produkten från försäljaren. 
  • Thursday
    oOMayaOo skrev 2011-11-04 09:37:22 följande:
    Hur tänkte du nu? Jag läser 4-12 månader, har ingen pulka framför mig. Menar du att jag inutiativt skulle veta att det nånstans där ute finns en 2,5-åring som kan sitta i den? Utan annan information så utgår jag självklart ifrån den information jag får om produkten från försäljaren. 
    Eh, ja, men jag skrev det i tråden redan igår?
  • oOMayaOo
    Thursday skrev 2011-11-04 10:24:58 följande:
    Eh, ja, men jag skrev det i tråden redan igår?
    Eh ja? Den personen som jag svarade till undrade varför jag frågade efter en pulka med ryggstöd i min ts. Och jag svarade varför jag hade formulerat mig som jag gjort. Därför att jag då utgått ifrån informationen som återförsäljarna ger. Stör det dig pånågot sätt? Jag pratade inte ens med dig.
  • Pyttismamman

Eh nej, du skrev inte tydligt att du absolut ville ha ryggstöd. Du ville ha en pulka som kan funka till en 16-månaders i vinter.... och jag frågade då om det inte skulle funka med en vanlig pulka.
    Om den rekommenderas upp till 12 månader borde det ju innebära att äldre barn sitter utmärkt i vanliga pulkor.

• oOMayaOo
    Pyttismamman skrev 2011-11-04 22:25:29 följande:
    Eh nej, du skrev inte tydligt att du absolut ville ha ryggstöd. Du ville ha en pulka som kan funka till en 16-månaders i vinter.... och jag frågade då om det inte skulle funka med en vanlig pulka.
    Om den rekommenderas upp till 12 månader borde det ju innebära att äldre barn sitter utmärkt i vanliga pulkor.
    Du har du missuppfattat min ts. Helt ok, det kan jag förlåta dig för.
Svar på tråden Söker pulka med ryggstöd för 16 månaders!